Zoom, de la 10 mil. la 300 mil. utilizatori

Există puțini câștigători în urma pandemiei COVID-19, dar companiile care facilitează continuarea activității de acasă sunt cu siguranță tendința anului 2020. Cu sediul central în San Jose, California, Zoom Video Communications este o companie americană care oferă servicii de videotelefonie și chat online printr-o platformă software peer-to-peer în cloud, utilizată mai ales pentru teleconferințe, telecomunicații, educație la distanță și relații sociale.

Cum a reușit compania să aibă succes? Zoom s-a concentrat pe oferirea unui produs mai ușor de utilizat față de concurență, și un produs mai ieftin, minimizând costurile la nivel de infrastructură pe de o parte și crescând nivelul de eficiență a angajaților pe de altă parte. Oficialii companiei au declarat că nu și-ar fi închipuit o asemenea explozie a business-ului la sfârșitul lui 2019, când aplicația era folosită zilnic de aproximativ 10 milioane de participanți. Până în martie 2020, când măsurile de carantină și distanțarea socială au împins multe întâlniri în mediul online, numărul de participanți zilnici era de aproximativ 100 de milioane, și nici după o lună, în aprilie, numărul acestora a explodat, ajungând la 300 de milioane, crescând doar într-un trimestru la un nivel greu de imaginat înainte.

Listarea Zoom și creșterea spectaculoasă a acțiunilor. Pe 18 aprilie 2019, compania devine publică printr-o ofertă publică inițială, cu un preț inițial de 36 dolari pe acțiune. Prima ședință de tranzacționare a adus o apreciere de 72%, confirmând din nou apetitul investitorilor pentru noile companii din sectorul tehnologic. Cotațiile acțiunilor Zoom și-au continuat aprecierea, în ziua de astăzi prețul fiind în jurul nivelului de 145 dolari pe acțiune, oferind astfel un randament de aproximativ 300% investitorilor care au subscris în oferta publică inițială.

Știați că…

  • Compania se afla pe o pantă ascendentă și înaintea pandemiei, ultimele raportări financiare arătând o creștere de 88% a veniturilor și înregistrarea unor profituri de 21.7 mil. de dolari, după ce anul trecut profitul companiei a fost 0.
  • Apariția Zoom pe piață a reprezentat o amenințare serioasă pentru numele mari din tehnologie, precum Facebook, Google și Microsoft, cauzând schimbări majore în segmentul de videotelefonie.
  • S-au confruntat de curând cu 2 procese colective legate de siguranța datelor utilizatorilor https://www.goldring.ro/noutati/zoom-stress-test-pentru-guvernanta-corporativa/

 

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Zoom în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul ZM.

Dorești să investești și tu în acțiunile ZM și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup