Sony, gigantul japonez din industria divertismentului

Domeniile de media și divertisment au fost la mare căutare în această perioadă. Restricțiile de circulație i-au determinat pe oameni să achiziționeze, atât abonamente pentru servicii de streaming și jocuri, cât și echipamente media.

Sony Corporation este compania-mamă a grupului japonez Sony, care activează pe patru segmente principale: electronice, cinematografie, muzică, dar și servicii financiare.

Sony a fost fondată în 1946 de către Masaru Ibuka și Akio Morita, denumirea inițială a companiei fiind Tokyo Tsushin Kogyo. Primul produs lansat de Sony a fost un radio tranzistor, model TR-55, acesta fiind și cel dintâi radio tranzistor.

Sony s-a dezvoltat rapid și și-a extins business-ul pe mai multe segmente, printre care și cel muzical, Sony Music Entertainment fiind cea mai mare companie de divertisment muzical din lume.

În plus, Sony a început să aibă mare succes și pe segmentul de jocuri video, odată cu lansarea consolelor PlayStation. Recent, compania a prezentat noul model al consolei PlayStation 5, de la care se așteaptă să aibă mare succes, mai ales dacă oamenii vor continua să își petreacă mai mult timp acasă.

Veniturile companiei au scăzut în primul trimestru al anului 2020 cu 5%, până la nivelul de 8,26 trilioane JPY, în timp ce profitul net s-a depreciat cu 36%, atingând nivelul de 582,18 mld. JPY. În 2019, Sony avea peste 114.000 de angajați în întreaga lume.

Acțiunile companiei sunt listate la Tokyo (simbol 6758), însă sunt prezente și la bursa de la New York, sub formă de ADR-uri (simbol SNE). Acțiunile SNE au înregistrat o creștere de aproximativ 2% de la începutul anului, după ce au reușit o revenire de 34% de la minimele înregistrate în luna martie.

Știați că…

  • Printre primele produse lansate de Sony s-a numărat și un fierbător electric pentru orez, care s-a dovedit a fi un eșec, orezul rezultat în urma procesului fiind fie ars, fie nefiert?
  • În 1998, Sony a lansat o cameră video, dotată cu funcție ”night vision” care permitea utilizatorului să vadă prin hainele de culoare închisă, cu ajutorul razelor infraroșii? Compania și-a dat seama de greșeală prea târziu și a fost nevoită să retragă produsul de pe piață, fiind vândute aproape 700.000 de unități.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Sony Corp. în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SNE.

Dorești să investești și tu în acțiunile Sony și să profiți de evoluțiile viitoare ale acestora? Prin intermediul Goldring poți investi, atât pe piața din Japonia (simbol 6758), cât și pe piața din SUA (simbol (SNE).

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

Antonio Oroian

Broker SSIF Goldring SA