Short selling , sau vânzarea în lipsă, este o strategie de investiții prin care se urmărește obținerea unui profit ca urmare a scăderii valorii unui activ. Traderii pot utiliza strategie de short selling ca speculație, iar investitorii sau managerii de portofoliu o pot folosi ca acoperire împotriva riscului de scădere a unei poziții long pe același titlu de valoare sau pe unul conex. Speculația implică posibilitatea unui risc substanțial și este o metodă de tranzacționare avansată. Acoperirea este o tranzacție mai obișnuită care implică plasarea unei poziții de compensare pentru a reduce expunerea la risc.
În cazul vânzării în lipsă, se deschide o poziție prin împrumutarea de acțiuni sau de alte active despre care investitorul crede că vor scădea în valoare. Investitorul vinde apoi aceste acțiuni împrumutate cumpărătorilor dispuși să plătească prețul pieței. Înainte ca acțiunile împrumutate să fie returnate, traderul pariază că prețul va continua să scadă și că poate cumpăra ulterior acțiunile la un cost mai mic. Riscul de pierdere la o vânzare în lipsă este teoretic nelimitat, deoarece prețul oricărui activ poate urca la infinit.
< Vezi alți termeni bursieri
Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi zilnic informații cu privire la evenimentele care influențează piețele de capital, analize și articole de specialitate.
This will close in 0 seconds