Sectoare și companii din structura S&P500

În anul 2019, indicele S&P 500 a oferit investitorilor un randament de aproximativ 30%. Anul 2020 însă, reprezintă un an plin de provocări pentru investitori. Încă din primele zile, toată atenția se îndrepta către tensiunile militare dintre SUA și Iran, iar mass-media începea să publice din ce în ce mai multe opinii legate de un viitor război între cele două state. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar indicii americani au continuat să atingă noi maxime.

Sfârșitul lunii ianuarie aduce pentru prima dată în discuție apariția unui virus necunoscut în China, lucru care nu impresionează foarte mult investitorii americani, iar indicii americani își păstrează trendul ascendent. Totul se schimbă odată cu răspândirea semnificativă a virusului în afara Chinei, mai exact în Coreea de Sud și Italia. Așadar, investitorii încep să se panicheze după ce coronavirusul își face prezența în două din cele mai importante economii ale lumii, iar răspândirea acestuia la nivel mondial începe să devină doar o chestiune de timp. Prima zi de tranzacționare de după un week-end cu multă agitație (24 februarie 2020), aduce scăderi cuprinse între 3.35% și 3.71% pentru principalii indici americani, iar analiștii americani precizează că acesta este doar începutul. Luna februarie continuă cu o creștere accelerată a umărului de cazuri de coronavirus și o scădere pe măsură a indicilor. Comparativ cu maximul atins în luna februarie, indicele S&P500 încheie luna cu o scădere de aproximativ 12%). Luna martie începe cu o revenire de 5% a indicelui, însă pesimismul în piață e din ce în ce mai mare. Astfel, luna martie devine una din cele mai volatile luni din istorie.

Pentru a vizualiza întregul raport click aici.


Shopify – inovatorul procesului de dropshiping

Cum a început? – soluție la o problemă

Programatorul Tobias Lutke a vrut să deschidă un business online prin care să vândă snowboard-uri, dar a avut o problemă, nu exista niciun software disponibil comercial care să-l ajute să înceapă. Așa că a construit de la zero o platformă de comerț electronic personalizabilă denumit Snowdevil. Până în 2004, era evident că software-ul pe care l-a dezvoltat era o oportunitate de afaceri mai bună decât vânzarea snowboard-urilor și așa s-a născut Shopify.

Shopify este o companie canadiană de comerț electronic multinațional cu sediul în Ottawa, Ontario. De asemenea, Shopify este numele platformei sale proprii de comerț electronic pentru magazine online și sisteme de vânzare cu amănuntul. Shopify oferă comercianților online o serie de servicii „inclusiv instrumente de plată, de marketing, de transport și de atragere a clienților pentru a simplifica procesul de desfășurare a unui magazin online pentru micii comercianți”. În 2019 compania deținea peste 1.000.000 de afaceri în aproximativ 175 de țări care foloseau platforma sa, volumul total de mărfuri depășind valoarea de 41,1 miliarde USD pentru anul 2018.

Shopify promovează ideea de dropshipping. Dropshipping-ul este o metodă de vânzare cu amănuntul în care un magazin nu ține produsele pe care le vinde în stoc. În schimb, atunci când un magazin vinde un produs folosind modelul dropshipping, achiziționează obiectul de la o terță parte și îl expediază direct către client. Drept urmare, vânzătorul nu trebuie să se ocupe direct de produs.

Compania a debutat la bursă în Mai 2015, când a atras suma de 131 mil. dolari la prețul de 17 dolari pe acțiune. Acțiunile Shopify au generat interes sporit investitorilor încă din prima zi de tranzacționare, în care prețul acțiunilor s-a apreciat cu peste 60%. Acum, după 5 ani de la listarea la bursă, prețul unei acțiuni este de 643 dolari pe acțiune, oferind astfel investitorilor care au crezut de la început în companie un randament de aproximativ 3.700%. Între timp, compania nu a distribuit dividende, profiturile obținute fiind reinvestite în dezvoltarea companiei.

Știați că…

  • Shopify deține peste 2,400 de aplicații secundare dedicate pentru îmbunătățirea business-ului. Această componentă a generat venituri de peste 100 mil. dolari.
  • Abonamentele lunare Shopify variază între 9$ și 2.000$, în funcție de necesitățile fiecărui business.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Shopify în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SHOP.

Dorești să investești și tu în acțiunile Shopify și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup


Equinix – locul unde oportunitățile se întâlnesc

Equinix este o companie americană multinațională fondată în 1998, cu sediul în Redwood City, California. Cu ce se ocupă? Pe scurt – asigură conectarea companiilor cu partenerii și clienții din întreaga lume, prin platforme și infrastructura pentru centrele de date, de înaltă performanță, echipate cu ecosisteme dinamice și o gamă largă de rețele.

Equinix operează pe 40 de piețe strategice, peste 5 continente, deține peste 145 de centre de date și investește continuu în extinderea platformei sale pentru a stimula creșterea bazei de clienți. Printre colaboratorii cei mai importanți ai Equinix se numără Amazon, Apple, AT&T și Facebook. De asemenea, platforma Equinix conectează peste 4.000 de întreprinderi, în cloud, conținut digital și companii financiare, inclusiv peste 680 de furnizori de servicii de rețea pentru a-i ajuta să își dezvolte afacerile, să îmbunătățească performanțele aplicației și să-și protejeze activele digitale vitale.

Pe bursă, Equinix este considerată o companie de tip growth (creștere), a cărei afaceri generează creșteri peste nivelul economiei, și tinde să opteze pentru reinvestirea profiturilor obținute pentru expansiune. Compania a investit peste 25 mld. dolari de la fondare în rețeaua de centre de date și dezvoltarea ecosistemului, care asigură interconectarea rapidă și sigură a clienților. În ciuda expansiunii rapide, Equinix are o politică stabilă de distribuire a dividendelor, oferind investitorilor randamente de 1,5-2% pe trimestru. Contrar trendului general al evoluției acțiunilor din piața americană, acțiunile Equinix au înregistrat o creștere de 17,8% de la începutul acestui an.

Știați că…

  • În anul 2015 conducerea companiei a decis convertirea companiei la statutul de Fond de investiții imobiliare (sectorul REIT) pentru a obține avantaje din punct de vedere fiscal.
  • Acțiunile companiei au crescut cu +18% anul acesta, peste performanța S&P care a scăzut cu -14% în aceeași perioadă.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Equinix în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul EQIX.

Dorești să investești și tu în acțiunile Equinix și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup

(surse:Wikipedia.org, Equinix.com, finance.yahoo.com, https://www.cbronline.com/what-is/what-is-equinix-4967589/)


Prima zi de tranzacționare pentru OMRO25E

Începând de Joi, 23 aprilie, investitorii pot tranzacționa obligațiuni corporative emise de OMRO IFN S.A. Denominate în euro și ofertate, la emisiune, exclusiv investitorilor profesionali, cu o dobândă anuală de 7,5%, cupon plătibil semestrial și valoare nominală de 200eur, obligațiunile OMRO25E vor deveni accesibile și investitorilor de retail.
Înființată în 1994, OMRO IFN S.A. acordă microfinanțare MIMM-urilor cu activitate preponderent în sectorul agricol. Un front-runner în cursa digitalizării microfinanțării în România, OMRO IFN a demarat, la BNR, procesul de licențiere ca prima Instituție Emitentă de Monedă Electronică. Împreună cu finanțările din partea Fondului European de Investiții, sumele atrase prin emisiunea de obligațiuni vor fi utilizate pentru creșterea capacității de microcreditare, precum și pentru finanțarea altor cheltuieli operaționale curente.
Puteți accesa aici Memorandum-ul și alte documente privind emitentul și emisiunea.


Peloton, combinația perfectă dintre sport și streaming

Peloton este o companie americană de echipamente sportive și cursuri fitness online care a fost fondată în 2012 și lansată cu ajutorul unei campanii de finanțare Kickstarter în 2013. Produsul său principal este o bicicletă staționară care permite utilizatorilor să participe de la distanță la cursuri care sunt transmise de la studioul de fitness al companiei, fiind realizate într-un mod care-ti creează senzația unui antrenament live, cu prezență în sala de fitness. Pe lângă bicicleta staționară, Peloton oferă și alternativa bandei de alergat cu cursuri specifice, acest serviciu fiind adus pe piață la sfârșitul lui 2018. Sursa veniturilor se constituie din abonamentele lunare și vânzarea de echipamente sportive. Compania avea la sfârșitul lui 2019 înregistrați aproximativ 1,4 mil. de abonați activi, numărul acestora fiind cel mai probabil în creștere în urma măsurilor de distanțare socială din timpul pandemiei COVID-19.

În septembrie 2019, Peloton a fost tranzacționată pentru prima dată la bursă, după ce compania a atras 1,16 mld. de dolari prin oferta publică inițială, la un preț de 29$ pe acțiune. La aproximativ jumătate de an după venirea la bursă, prețul se află la 7% peste prețul de la listare, acesta fiind o bună perioadă de timp pe teritoriul negativ în urma unor controverse cauzate de o campanie de marketing care nu a dat rezultatele așteptate.

Știați că…

  • Peloton oferă până la 50 de sesiuni de antrenament live pe zi și o arhivă de peste 10,000 de antrenamente înregistrate.
  • Una dintre cele mai mari probleme ale companiei de la înființare a fost că numărul de echipamente cumpărate de clienți era prea mare pentru ca producția să facă față cererii.

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Peloton în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul PTON.

Dorești să investești și tu în acțiunile Peloton și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup

 

(sursa:finance.yahoo.com, wikipedia.org, moneyinc.com, marketwatch.com)


Domino’s Pizza, inovație în alimentație

Domino’s Pizza, fondată în 1960 și cu sediul în Ann Arbor, Michigan operează prin filialele sale ca o companie de livrare de pizza în Statele Unite și la nivel internațional. Acesta își desfățoară activitatea prin trei segmente: magazinele americane, franciza internațională și lanțul de aprovizionare. Compania oferă pizza sub numele de marcă Domino prin magazine deținute de companie și francize. În 29 decembrie 2019, compania funcționa în aproximativ 17.000 locații în 90 de țări.

Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,43 mld. dolari, fiind în creștere cu aproximativ 30% față de anul precedent și profituri la un nivel constant, de 114 mil dolari, în timp ce aceasta a continuat expansiunea către noi piețe. Domino’s nu a avut însă întodeauna succesul din prezent, în perioada 2008-2009, în plină perioadă de criză financiară, compania a înregistrat un număr semnificativ de plângeri privind calitatea serviciilor și al produselor de un nivel foarte slab. Așadar, compania a fost nevoită să treacă printr-o schimbare radicală a modului în care operează, care a venit și cu o schimbare a conducerii companiei. Noul management a adus modificări rețetei originale și a început o campanie puternică de marketing combinată cu un nou sistem de livrare, fiind una dintre primele companii care au introdus comenzile online și posibilitatea de urmărire a comenzii. Schimbările aduse au adus efectul dorit, iar lanțul de restaurante a redevenit popular, în anul 2019 fiind cel mai mare vânzător de pizza din lume, depășind astfel cel mai mare rival, PizzaHut.

Compania a fost listată în iulie 2004 și o investiție inițială de 1,000 de dolari la listare ar fi adus până acum un randament de 5,600% până la debutul anului 2020, compania având și o politică de distribuire de dividende constantă.

Știați că…

  • Compania a fost înființată de doi frați, Tom și James Monagham în urma unei investiții de 1,400$. James a ales însă să nu-și părăsească jobul de poștaș pentru a controla businessul și a oferit fratelui său întreg controlul companiei în schimbul unui VW Beettle, care era folosit pentru livrări
  • Domino’s deține o aplicație care permite comandarea pizzei preferate doar prin simpla pornire a acesteia și garantează livrarea în maximum 30 de minute
  • Domino’s vinde, în medie, 1,5 mil de pizza pe zi, conform datelor publicate de companie

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Domino’s Pizza în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul DPZ.

Dorești să investești și tu în acțiunile Domino’s Pizza și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup

 

(sursa:finance.yahoo.com, cnbc.com, thedailymeal.com, marketwatch.com)