Zoom, de la 10 mil. la 300 mil. utilizatori

Există puțini câștigători în urma pandemiei COVID-19, dar companiile care facilitează continuarea activității de acasă sunt cu siguranță tendința anului 2020. Cu sediul central în San Jose, California, Zoom Video Communications este o companie americană care oferă servicii de videotelefonie și chat online printr-o platformă software peer-to-peer în cloud, utilizată mai ales pentru teleconferințe, telecomunicații, educație la distanță și relații sociale.

Cum a reușit compania să aibă succes? Zoom s-a concentrat pe oferirea unui produs mai ușor de utilizat față de concurență, și un produs mai ieftin, minimizând costurile la nivel de infrastructură pe de o parte și crescând nivelul de eficiență a angajaților pe de altă parte. Oficialii companiei au declarat că nu și-ar fi închipuit o asemenea explozie a business-ului la sfârșitul lui 2019, când aplicația era folosită zilnic de aproximativ 10 milioane de participanți. Până în martie 2020, când măsurile de carantină și distanțarea socială au împins multe întâlniri în mediul online, numărul de participanți zilnici era de aproximativ 100 de milioane, și nici după o lună, în aprilie, numărul acestora a explodat, ajungând la 300 de milioane, crescând doar într-un trimestru la un nivel greu de imaginat înainte.

Listarea Zoom și creșterea spectaculoasă a acțiunilor. Pe 18 aprilie 2019, compania devine publică printr-o ofertă publică inițială, cu un preț inițial de 36 dolari pe acțiune. Prima ședință de tranzacționare a adus o apreciere de 72%, confirmând din nou apetitul investitorilor pentru noile companii din sectorul tehnologic. Cotațiile acțiunilor Zoom și-au continuat aprecierea, în ziua de astăzi prețul fiind în jurul nivelului de 145 dolari pe acțiune, oferind astfel un randament de aproximativ 300% investitorilor care au subscris în oferta publică inițială.

Știați că…

  • Compania se afla pe o pantă ascendentă și înaintea pandemiei, ultimele raportări financiare arătând o creștere de 88% a veniturilor și înregistrarea unor profituri de 21.7 mil. de dolari, după ce anul trecut profitul companiei a fost 0.
  • Apariția Zoom pe piață a reprezentat o amenințare serioasă pentru numele mari din tehnologie, precum Facebook, Google și Microsoft, cauzând schimbări majore în segmentul de videotelefonie.
  • S-au confruntat de curând cu 2 procese colective legate de siguranța datelor utilizatorilor https://www.goldring.ro/noutati/zoom-stress-test-pentru-guvernanta-corporativa/

 

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Zoom în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul ZM.

Dorești să investești și tu în acțiunile ZM și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup


Gilead – va câștiga SUA pariul împotriva COVID-19?

Gilead Science – reprezintă una dintre cele mai mari companii de biotehnologie din lume, lider în producerea de medicamente pentru tratamentul HIV. Compania ajunge în atenția investitorilor anul acesta, datorită medicamentului antiviral pe care-l produce și care este utilizat ca și tratament în combaterea COVID-19, scurtând timpul necesar recuperării. Cu sediul în Foster City, California, compania a dezvoltat un medicament antiviral cu spectru larg, numit Remdesivir, care începând cu 2020, este testat ca tratament specific pentru COVID-19 și a primit o autorizație de utilizare de urgență în SUA pentru cei internați cu boală severă. În urma anunțurilor privind succesul medicamentului, prețurile acțiunii Gilead au crescut cu aproximativ 38% de la minimele din Ianuarie comparativ cu maximele din Aprilie. Deși în 1988 Warren Buffet a refuzat să investească în companie, acțiunile s-au apreciat cu peste 10,000% de la listarea inițială.

Compania a operat pe pierdere timp de 14 ani (până în 2001) și a primit prima sa aprobare asupra unui medicament, de la Agenția Medicamentelor, abia după 9 ani de la înființare. Potrivit rezultatelor financiare anuale, Gilead a înregistrat venituri de 22,4 mld. dolari și un profit net de 5,4 mld. dolari în anul 2019, asemănător cu cifrele realizate în anul precedent. Deși obiectul de activitate presupune investiții substanțiale în “research and development”, compania a urmărit să ofere o politică stabilă de distribuire de dividende investitorilor, aceștia fiind recompensați cu un randament mediu de aproximativ 3% pe an.

Știați că…

  • Deși în SUA Remdesivir este considerat unul dintre tratamentele specifice COVID-19, există studii care ar contesta eficiența acestuia.
  • Guvernul federal al SUA va decide săptămâna aceasta privind livrarea a zeci de mii de tratamente Remdesivir către zonele considerate critice, precum New York.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Gilead în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul GILD.

Dorești să investești și tu în acțiunile Gilead și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup


Alibaba – “Sesam, deschide-te!”

Alibaba Group Holding Limited este o companie din China, din sectorul IT, specializată în comerț electronic, vânzare cu amănuntul, internet și tehnologie. Fondată la 4 aprilie 1999 în Hangzhou, Zhejiang, compania deține și operează o gamă variată de afaceri din întreaga lume de la consumer-to-consumer, business-to-consumer la business-to-business prin portaluri web, la care se adaugă servicii de plată electronică, motoare de căutare pentru cumpărături și servicii de cloud computing.

Acțiunile Alibaba Group au început să fie tranzacționate în 19 septembrie 2014 pe New York Stock Exchange, marcând un moment emblematic pentru companie și pentru piața de capital. Listarea s-a dovedit a fi una dintre cele mai mari din istorie, compania atingând o capitalizare bursieră de $231 Mld la închiderea primei zile de tranzacționare, intrând în topul 10 al celor mai valoroase companii din lume. Încă din prima zi, acțiunile BABA au atras atenția investitorilor, prețul atingând aproape 94 de dolari pe acțiune, apreciindu-se cu aprox. 40%, față de oferta inițială de 68 dolari pe acțiune. Momentan, prețul acțiunilor BABA se află puțin peste nivelul de 200 dolari pe acțiune, oferind un randament de 194% investitorilor care au subscris în oferta publică de vânzare. Alibaba nu oferă dividende, are o politică de reinvestire a profitului obținut în dezvoltarea companiei, componenta de cloud reprezentând zona de interes pentru următoarea perioadă.

Deși compania a înregistrat de-a lungul anilor creșteri de două cifre a veniturilor și a profitului, analiștii se așteaptă ca rezultatele anuale publicate în 13 mai să reflecte efectele negative ale pandemiei COVID 19, China fiind țara cea mai afectată în primul trimestru al anului 2020.

Știați că…

  • Ideea denumirii companiei i-a venit lui Jack Ma la o cafenea din San Francisco, după ce a întrebat chelnerița dacă a auzit de Alibaba, aceasta i-a răspuns ‘Sesam, deschide-te!”
  • Înainte de înființarea Alibaba, Jack Ma fondatorul companiei, a fost refuzat la 30 de interviuri de angajare, printre care la un concurs pentru locuri de muncă la KFC. În urma concursului, Jack Ma a fost singurul refuzat din cei 24 de participanți.
  • Alibaba organizează anual “Single’s Day”, un eveniment care generează de două ori mai multe vânzări decât “Black Friday” și “Cyber Monday” la un loc.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Alibaba în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul BABA.

Dorești să investești și tu în acțiunile Alibaba și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup


Listare obligațiuni ATPR23

Prima tipografie privată din România post-comunistă devine și prima tipografie care listează obligațiuni la BVB – SMT. După plasamentul privat intermediat de Goldring în decembrie 2019, care a atras aproape 4 milioane de lei, obligațiunile Artprint S.A. se vor tranzacționa la BVB începând cu data de 05.05.2020.

Data de scadență a celor 38.902 obligațiuni este 18 decembrie 2023, valoarea nominală este de 100 lei, dobânda anuală de 9% plătibilă semestrial și data primului cupon, 18.06.2020 cu data de referință 15.06.2020. Obligațiunile pot fi răscumpărate anticipat la inițiativa emitentului, cu acordarea unei prime de răscumpărare de 1,5% din valoarea nominală.

Pe o tendință susținută de dezvoltare, cu o cifră de afaceri de 34,7 mil. lei în 2019 (+154% mai mare față de 2016), Artprint S.A. urmărește, prin emisiunea și listarea obligațiunilor, susținerea programului de investiții, optimizarea mixului de finanțare, finanțarea capitalului de lucru, dar și pregătirea pieței și a companiei în vederea listării acțiunilor pe piața de capital.

Mai multe informații privind emisiunea de obligațiuni și emitentul Artprint S.A. se pot găsi aici


„Aurul negru”, despre petrol la cotații negative

Săptămâna trecută a fost una istorică pentru piețele petroliere, după ce luni prețul contractelor futures West Texas Intermediate (WTI), cu livrare în luna Mai au trecut pentru prima dată în teritoriul negativ, atingând la sfârșitul ședinței un minim de -37,63$/baril, ceea ce înseamnă că investitorii și producătorii au fost nevoiți să plătească pentru a ieși din pozițiile buy pe contractele de petrol, poziții ce ar fi presupus la scadență intrarea în posesia petrolului cumparat prin aceste contracte. Dintre toate evoluțiile economice imprevizibile de pe piețele financiare, care au avut loc de la debutul pandemiei globale, prăbușirea cotațiilor petrolului este, fără îndoială cea mai spectaculoasă.

Ce a cauzat însă această scădere?

O combinație între criza COVID, dezechilibrul dintre cerere și ofertă la nivel mondial, un acord OPEC inadecvat, deficiențele spațiilor de stocare din SUA și speculanții, care doresc să își vândă contractele din mai, a creat condițiile perfecte pentru deprecierea substanțială a WTI. Referința globală a petrolului Brent, care a închis ziua în scădere cu 8% la 25,95 dolari pe baril, nu împărtășește vulnerabilitatea WTI la problemele de stocare și a fost astfel scutită de dezastrul total. Acest lucru se datorează faptului că petrolul vândut la referința indicelui Brent poate fi pus cu ușurință pe nave și trimis în zone cu o cerere mai mare, în timp ce rezervoarele de depozitare din Cushing, Oklahoma și din Texas și Louisiana vor fi completate până în luna Mai. Aceasta este cea mai mare desincronizare din istorie a celor doi indici de referință.

Cauzele au fost multiple și s-au propagat în lanț. Izbucnirea pandemiei COVID-19 a obligat conducerile celor mai mari economii din lume să declare stare de urgență și măsuri de carantină, astfel unele industrii au încetinit producția sau chiar au fost nevoite să intre în pauză, companiile aeronautice au redus substanțial activitatea și consumul uzual al populației a scăzut din cauza măsurilor de autoizolare.

Consumul de petrol a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 30 de ani în luna Aprilie și a condus la un dezechilibru semnificativ între cerere și ofertă, în condițiile în care producția din Februarie-Martie atingea maxime istorice, iar tensiunile în creștere dintre Rusia și Arabia Saudită au împiedicat reducerea din timp a producției. În cele din urmă statele membre ale OPEC+ au ajuns la un acord pentru reducerea producției cu 10 mil. de barili pe zi, considerată de analiști ca fiind insuficientă, aceștia estimând o scădere a cererii de 30-35 mil. de barili pe zi.

Punctele de livrare pentru petrolul WTI se află la Cushing, Oklahoma. Odată cu evaporarea cererii, stocurile de la Cushing au crescut. În Martie și Aprilie au urcat cu 60%, până la aproape 60 de milioane de barili, dintr-o capacitate totală de 76 de milioane, cu restul spațiului rezervat pentru livrările în curs.

Așadar, luni, ziua crucială și penultima zi de tranzacționare a contractului WTI din luna mai, au fost puțini comercianți capabili sau dispuși să cumpere livrări fizice, ceea ce a condus la o diferență majoră între vânzătorii și cumpărătorii acestor contracte, tranzacționarea fiind chiar oprită pentru o oră din cauza lipsei ordinelor de cumpărare din piață. Toate acestea au rezultat în prăbușirea prețului la un minim istoric de minus 40 de dolari pe baril, înainte de a reveni ușor la închidere. Investitorii au fost nevoiți astfel să plătească pentru a ieși din posesia contractelor de tip buy a petrolului, ceea ce a generat un nou val de vânzări marți, contractul WTI din luna iunie, scăzând cu 68%, până la un nivel de doar 6,50 dolari, iar futures-ul Brent s-a prăbușit la minimul ultimilor 20 de ani de 15,98 dolari.

Sfârșitul săptămânii a adus, însă aprecieri pe produsele petroliere, contractul WTI din luna iunie, închizând săptămâna la prețul de 17 dolari pe baril, în timp ce Brent s-a apreciat până la prețul de 21,44 dolari pe baril. Creșterile cotațiilor pot fi însă doar rezultatul activității speculatorilor, avertizează analiștii, situația fundamentală a petrolului fiind în continuare una delicată. Cu majoritatea statelor încă în stare de urgență, consumul de petrol este în continuare la un nivel foarte scăzut, iar spațiile de depozitare sunt tot mai puține, astfel o trecere în teritoriul negativ al cotațiilor contractelor WTI din luna iunie este în continuare o posibilitate.