Trei sfaturi esențiale, marca Dave Ramsey

Dave Ramsey este un clasic al educației financiare, un autor și un speaker motivațional apreciat în întreaga lume. Acum 25 de ani, Ramsey și-a început cariera radio prin co-găzduirea emisiunii The Money Game. De-a lungul timpului, acest joc interactiv de la radioul local din Nashville avea să se transforme în The Dave Ramsey Show, care astăzi rulează pe circa 600 canale de radio și de televiziune. Totodată, Dave Ramsey este creatorul unei universități financiare din SUA, unde oameni de toate vârstele pot participa la cursuri și activități financiare.

 

Iată trei sfaturi date de acesta:

„Liniștea financiară nu înseamnă achiziționarea diverselor lucruri. Înseamnă să înveți să trăiești cu mai puțin decât produci, ca să poți să dai bani înapoi și să mai rămâi cu alți bani pe care să îi investești. Nu poți câștiga până nu faci asta.”

„Economiile fără un scop precis nu sunt bune de nimic. Banii tăi trebuie să lucreze pentru tine, nu să stea de pomană.”

„Motivul pentru care lumea se teme să investească este că nu știe în ce se bagă. Documentează-te despre investiții!”


Patru lucruri amuzante despre câștiguri la bursă

Un broker japonez în vârstă de 21 de ani pe nume Takashi Kotegawa, în 8 ani a transformat 13.600 de dolari în 156 de milioane de dolari. Încă mai mănâncă ramen din cană la aproape toate mesele, fapt care-l ajută să economisească bani și să fie activ, evitând mesele copioase, care l-ar adormi.

În 1999, un băiat din New Jersey în vârstă de 15 ani pe nume Jonathan Lebed, câștiga până la 74.000 de dolari pe zi pe piața de valori, folosind panourile de mesaje de pe internet pentru a manipula prețurile. În cele din urmă Guvernul l-a depistat, dar a reușit totuși să păstreze jumătate de milion de dolari din câștigurile sale.

Walt Disney îi oferea menajerei sale acțiuni Disney în fiecare an, ca bonus de sărbători. Aceasta a murit multimilionară.

În 2001, Kim „Dotcom” a achiziționat acțiuni ale unei companii aproape falimentare, în valoare de 375.000 de euro, după care a anunțat că va investi 50 de milioane de euro în companie, determinând creșterea valorii acțiunilor cu aproape 300%. El și-a vândut acțiunile câteva zile mai târziu pentru 1.568.000 de euro. Nu a avut niciodată banii disponibili pentru a investi.

 


Analiză tehnică Facebook

În anul 2004, Mark Zuckerberg împreună cu câțiva colegi de la Harvard lansează un website numit TheFacebook (actualul Facebook). În primele 24 de ore de la lansare aproximativ 1.200 de studenți și-au făcut cont, iar în decurs de o lună aproximativ jumătate din studenții de la Harvard aveau un profil.

Facebook este cea mai mare companie de social media, dar și una din cele mai valoroase companii din lume. Aceasta mai deține și Instagram, WhatsApp și Oculus, competitori direcți cumpărați cu peste 22,4 mld. dolari. În anul 2019, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 70,7 mld. dolari și un profit net de 18,5 mld. dolari.

Facebook are peste 2,5 mld. de utilizatori lunari activi și 1,5 mld. de utilizatori zilnici activi. Jumătate din utilizatorii de internet care nu folosesc Facebook în sine, trăiesc cu cineva care o face. 30% din utilizatorii de internet folosesc Facebook de mai multe ori pe zi. De asemenea, Facebook ocupă 22% din timpul petrecut de americani pe dispozitivele mobile, comparativ cu 11% pe Google search și pe Youtube (împreună). Pe rețeaua socială există peste 60 de milioane de pagini ale companiilor din întreaga lume, active.

Stiați că?

  • În 2006 Yahoo a făcut o ofertă de 1 miliard de dolari pentru a cumpăra compania Facebook. Aceștia i-au spus lui Mark Zuckerberg că va deține în continuare 25% din companie și va avea și posibilitatea de a face foarte multe lucruri cu banii primiți. Acesta a răspuns: “Nu știu ce aș putea face cu banii. Aș vrea doar să încep o altă rețea socială. Ca și cea pe care o am deja“
  • Facebook a fost listată la bursă în anul 2012, la prețul de 38 dolari/acțiune. La finalul lunii mai 2020, prețul acțiunii era de aproximativ 225 dolari/acțiune (respectiv o creștere de 492%).

Găsiți analiza tehnică a evoluției acțiunilor Facebook în secțiunea https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul FB

Doriți să deveniți investitor în Facebook și să profitați de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup

(sursa: investing.com, www.brandwatch.com, www.businessinsider.com, en.wikipedia.org)

 

 


Obligațiunile nu ar trebui să-ți lipsească din portofoliu

obligatiuni

Principiul diversificării „Nu puneți toate ouăle în același coș”

Diversificarea portofoliului s-a dovedit a fi o strategie câștigătoare de-a lungul timpului, asigurând reducerea riscului, dar și a volatilității portofoliului. Laureatul Nobel în Economie, profesor de științe economice la Universitatea Yale, Robert J. Shiller este de părere că un risc scăzut nu este dat de o clasă de active mai puțin riscantă, ci de o diversificare mai bună. De exemplu, un portofoliu format din acțiuni, obligațiuni și alte active (imobiliare, aur, etc.) este preferabil depozitelor bancare sau alegerii unei singure clase de active. Un investitor inteligent, așa cum este definit de Benjamin Graham (fostul mentor al miliardarului Warren Buffett) ar trebui să își creeze un portofoliu care să cuprindă atât acțiuni, cât și obligațiuni, deoarece acțiunile oferă randamente mai ridicate în momente de optimism pe piață, iar obligațiunile protejează investitorul de evoluțiile nefavorabile ale acesteia. Investițiile pot fi asemuite jocului de tenis, în care cel care greșește mai puțin câștigă. Așadar, un portofoliu creat din acțiuni și obligațiuni poate reduce semnificativ riscul, fiind mai puțin volatil și mai performant, indiferent de condițiile pieței.

Obligațiunile oferă fluxuri de numerar investitorilor

Obligațiunile reprezintă o sursă de venit constantă pentru investitori, dar și o excelentă alternativă la dobânzile oferite de către bănci. În ultimii ani s-a pus o presiune destul de ridicată pe băncile centrale, de a reduce dobânzile de referință sub pragul de 0%, multe dintre acestea practicând deja dobânzi negative. Aceste decizii au ca și scop stimularea investițiilor realizate de către populație, iar cei care nu vor face pasul către investiții și vor rămâne cu banii în depozite vor suferi din cauza inflației. Până și în România dobânzile oferite de bănci nu reușesc să se ridice la nivelul inflației, iar deponenții ajung să dețină din ce în ce mai puțină putere de cumpărare de la an la an.

obligațiuni

Așadar, obligațiunile se dovedesc a fi o alegere mult mai inspirată în raport cu depozitele bancare, datorită dobânzilor pe care le oferă, dar și a lichidității acestora.

Obligațiunile oferă randamente previzibile

În cazul în care siguranța unui venit constant, care oferă un randament dorit este importantă pentru investitor din diferite motive, precum vârsta, nevoia unei cheltuieli în viitor (crearea unei surse de venit pentru copilul dvs. la facultate) sau pur și simplu din cauza toleranței scăzute la risc, , obligațiunile pot reprezenta o variantă recomandată, majoritatea dobânzilor fiind fixe, plătibile semestrial sau trimestrial.

Cine a emis obligațiuni pe Bursa de Valori București?

Când vine vorba de a investi în obligațiuni, trebuie să ținem cont de faptul că finanțăm statul, un municipiu sau o companie. Pe lângă statul român, care emite titluri de stat și majoritatea primăriilor din România, regăsim obligațiuni emise și de companii precum: Banca Internațională de Investiții, Banca Transilvania, BCR, UniCredit, Alpha Bank, Elefant, Autonom, Patria Bank, Bittnet, OMRO, dar și multe altele.

Cum analizăm obligațiunile?

Asemeni oricărei investiții, achiziționarea de obligațiuni presupune un risc. De aceea, investitorul ar trebui să analizeze cine este Emitentul ofertei, situațiile financiare ale acestuia și capacitatea Emitentului de a rambursa împrumutul obligator.

Concluzie

Atât în perioadele de incertitudine, cât și în cele de normalitate, diversificarea portofoliului prin investiții în obligațiuni reprezintă o strategie rațională și o alternativă preferabilă depozitelor bancare, care oferă dobânzi din ce în ce mai reduse ce nu se pot ridica la nivelul inflației, averea reală a deponenților reducându-se de la an la an.

LISTA COMPLETĂ a titlurilor de stat, respectiv a obligațiunilor listate la Bursa de Valori București: https://www.goldring.ro/analiza-portofoliu/486

Articol publicat in https://financialintelligence.ro/goldring-trei-motive-pentru-care-obligatiunile-nu-ar-trebui-sa-lipseasca-din-portofoliul-personal/


Dollar General – magazinul de lângă casă

Dollar General – magazinul de lângă casă

Pandemia COVID-19 a redus sau chiar oprit activitatea pentru o mare parte din sectoarele economiei, însă sectorul de retail, nu doar că NU și-a încetinit activitatea, ci a devenit unul esențial, fiind necesară angajarea de personal suplimentar pentru a rezista cererii crescute.

Fondat în 1939, Dollar General este cel mai mare lanț de vânzare cu amănuntul din țară, dacă ținem cont de numărul magazinelor deținute , după ce s-a extins agresiv în ultimii ani în America rurală, adăugând anual aproximativ 1.000 de magazine. Dacă în perioadele de creștere economică lanțul de magazine a evoluat constant, în perioada actuală, de contracție economică, progresul Dollar General este asigurat de accentul pus pe prețurile mici și de interesul consumatorilor pentru oferte de preț și se orientează către ambalajele de dimensiuni mici.

În ciuda creșterii șomajului și problemelor cauzate de pandemie, Dollar General pare o companie care prosperă.

Cum reușește Dollar General să concureze cu giganții din retail-ul american(Walmart)? Deși, din punct de vedere tehnic, atât Dollar General, cât și Walmart se află în aceeași zonă, de vânzare cu amănuntul a mărfurilor, nu sunt considerați neapărat concurenți. Walmart operează magazine mai puține, dar mai mari, iar strategia Dollar General presupune stabilirea mai multor locații, de dimensiuni mai mici, unde concurența este minimă. Magazinele Dollar General sunt destinate să ofere elementele de bază pentru coșul zilnic într-un format convenabil, la un preț cât mai redus, de unde și sloganul companiei “Save time. Save money. Every day!”

 

Rezultatele financiare raportate de Dollar General pentru trimestrul 4 al anului 2019 au fost peste așteptările analiștilor (anul fiscal s-a terminat la sfârșitul lunii ianuarie 2019)

 

Profitul net pe acțiune a fost la nivelul de 2,10$ față de estimările de 2,02$, în creștere cu 14% față de profitul net pe acțiune pe T4 din 2019. Compania a distribuit un dividend brut pe acțiune în valoare de 0,36$, aferent T4 din 2019, în creștere cu 12,5% față de dividendul brut de 0,32$ peT3 din 2019, ceea ce înseamnă un randament trimestrial al dividendelor de 0,8%. Prețul acțiunii DG se află acum la 187$/acțiune, fiind la maxime istorice și în creștere cu aproximativ 38% față de minimele din martie, de 135$/acțiune.

Știați că.. ?

  • Aproximativ 75% din americani locuiesc la mai puțin de 5 mile față de cel mai apropiat magazin Dollar General
  • Pentru a satisface nivelul cererii, compania a angajat în luna aprilie 50.000 de persoane
  • Pentru 30 de ani consecutivi, Dollar General a înregistrat o creștere a vănzărilor din magazine, chiar și atunci când economia a trecut prin perioade de recesiune

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Dollar General în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul DG.

Dorești să investești și tu în acțiunile DG și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup


Animalele de companie, micii beneficiari ai pandemiei

Fondată în 1980, Central Garden & Pet Company este un inovator, comerciant și producător de produse de calitate, pentru consum și utilizare profesională pe piața de gazon și grădină și animale de companie. Compania a ajutat cu succes consumatorii să-și înfrumusețeze spațiile de locuit în aer liber și să promoveze interacțiunea sănătoasă cu animalele de companie.

Industria produselor de îngrijire a animalelor de companie poate oferi o oportunitate bună de diversificare a portofoliului. În Statele Unite, numărul gospodăriilor care dețin cel puțin un animal de companie a cunoscut un trend ascendent în ultimii ani, ajungând la 67% la începutul lui 2020. Perioada de izolare cauzată de pandemia COVID-19 a condus la o creștere semnificativă a numărului de animale de companie, unele adăposturi de animale fiind pentru prima oară în situația în care nu au în grijă niciun animal în căutarea unui stăpân. Pandemia a mai avut însă un efect pozitiv și asupra segmentului de produse de întreținere a grădinei, cu o mare parte din populație izolată în propriile locuințe, grădinăritul devenind un hobby foarte popular.

Central Garden & Pet a raportat rezultatele financiare pe T2 din 2020, peste așteptările analiștilor (anul fiscal se termină la sfârșitul lui septembrie 2020). Profitul net pe acțiune a fost la nivelul de 0,78$ față de estimările de 0,76$, în creștere cu circa 7% față de profitul net pe acțiune pe T2 din 2019. În raport este precizat faptul că rezultatele bune vin în special din partea produselor de îngijire a animalelor, unde veniturile operaționale au crescut cu 24.6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Prețurile acțiunilor Central Garden & Pet au crescut cu circa 44% de la minimul de 25,13$, din martie 2020. Compania nu distribuie dividende.

Știați că.. ?

  • În SUA 76.6% din animalele din adăposturi ajung să își găsească un nou stăpân, iar numărul de animale părăsite este în continuă scădere
  • Industria animalelor de companie din SUA a ajuns la aproximativ 70 de miliarde de dolari la sfârșitul anului 2019.

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Central Garden & Pet în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul CENT.

Dorești să investești și tu în acțiunile CENT și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup