S&P Global, cea mai mare agenție de rating din lume

Efectele crizei coronavirusului se resimt în aproape toate sectoarele. De la bunuri de vânzare cu amănuntul și de consum, până la divertisment, sport și desigur, turism, fiecare sector este afectat într-un mod diferit și se confruntă cu propriile provocări. Sectorul financiar a întâmpinat, de asemenea dificultăți în această perioadă, datorită creșterii cererilor de condiții speciale pentru rambursarea creditelor și închiderii locațiilor fizice, ca urmare a respectării măsurilor de distanțare socială .

S&P Global reprezintă însă o excepție, fiind printre singurele companii din sectorul financiar care a înregistrat o creștere față de debutul acestui an (un plus de aproximativ 17%). Deși S&P Global este strâns legată de sistemul financiar, aceasta nu împrumută bani și nu are expunere la credit, ci vinde date și analize,având un model de afaceri robust. Compania reprezintă în acest moment cel mai important furnizor mondial de ratinguri, criterii de referință și analize pe piețele globale de capital și de mărfuri.

S&P Global a raportat rezultatele financiare pe T1 2020 peste așteptările analiștilor. Profitul net pe acțiune a fost la nivelul de 2,73$ față de estimările de 2,36$, în creștere cu 29% față de profitul net pe acțiune pe T1 2019 . Compania a distribuit un dividend brut pe acțiune în valoare de 0,67$, aferent T1 2020, egal cu cel din T4 2019, ceea ce înseamnă un randament al dividendelor de 0,81%.

În raportul publicat este precizat că, deși rezultatele primului trimestru au fost pozitive, baza de clienți va fi totuși afectată, iar numărul de noi listări de produse pe burse va fi unul redus, ceea ce va afecta precizia previziunilor pentru acest an.

 

Știați că…?

  • Din 1937 încoace , S&P Global a plătit dividende în fiecare an și pentru cel puțin ultimii 47 de ani este una dintre cele doar 24 de companii din S&P 500, care și-a mărit dividendul anual. În ciuda acestui fapt, compania nu este considerată un „dividend stock” datorită randamentului relativ scăzut.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor S&P Global în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SPGI.

Dorești să investești și tu în acțiunile SPGI și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

Autor,

Radu Cojoc
Broker SSIF GOLDRING


Lululemon, un brand de purtat chiar și acasă

Pandemia COVID-19 a schimbat radical comportamentul consumatorilor. Oamenii fiind izolați la domiciliu au rămas fără prea multe opțiuni de petrecere a timpului liber, sportul de acasă devenind astfel o activitate mult mai populară. După cum am văzut săptămânile trecute, Peloton, una dintre cele mai mari companii de echipamente sportive și cursuri online a înregistrat creșteri ale numărului de utilizatori ai platformei, fără precedent.

Fondată în 1998, compania Lululemon Athletica este un retailer de îmbrăcăminte sportivă. Lululemon a avut una dintre cele mai impresionante povești de evoluție de la sfârșitul anilor 2000 și începutul anilor 2010. Compania și-a creat propria gamă de articole de îmbrăcăminte și accesorii yoga și s-a impus în piață ca un brand puternic, care oferă produse premium, rezonând bine cu baza sa de clienți. Acum, compania își vinde produsele în 460 de de magazine, dar și online, iar în ultima perioadă a popularizat un nou segment, cel de cursuri de yoga online. Deși magazinele fizice au fost în mare parte închise din cauza măsurilor de izolare, clienții Lululemon au rămas loiali și nu au avut probleme în trecerea comenzilor în spațiul virtual. Mai mult decât atât, contactul online a adus companiei un val nou de utilizatori pentru segmentul de yoga și Pilates, fiind o activitate plăcută de petrecere a timpului liber.

Rezultatele financiare pe T1 al anului 2020 (trimestrul s-a încheiat la sfârșitul lui aprilie 2020) au fost raportate pe data de 11 iunie. Profitul net pe acțiune a fost la nivelul de 0,22$ față de estimările de 0,23$, vânzările au avut și ele de suferit în această perioadă, fiind în scădere cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut, segmentul online a cunoscut însă o creștere de 125% și a a adus mai mult de 50% din vânzările totale. Compania nu distribuie dividende.

.

Știați că…?

  • Lululemon oferă, alături de produsele de îmbrăcăminte sportivă și cursuri online gratuite, atrăgând astfel clientelă nouă pentru segmentul online?
  • Compania a încercat întotdeauna să-și creeze o imagine proprie, oferind în acest sens produse de o calitate superioară și încercând să-și educe clienții cu privire la ce înseamnă să duci un stil de viață mai sănătos.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Lululemon în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul LULU.

Dorești să investești și tu în acțiunile LULU și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup


Bursele țintesc noi maxime. Economia încotro?

În ultima perioadă, bursele din întreaga lume au avut parte de creșteri spectaculoase, iar unii indici au reușit să atingă iarăși sau chiar să depășească maximele înregistrate anterior. De exemplu, indicele Nasdaq a ajuns la un nou maxim istoric, înregistrând o creștere de aproximativ 43% față de minimele atinse în luna martie. În același timp, indicele S&P 500 mai are de recuperat doar 5%, pentru a retesta maximul înregistrat în acest an.
Deși unii analiști estimează că, în urma rezultatelor trimestrului al doilea, care urmează să fie publicate de către companii, bursele vor avea parte de noi scăderi masive și chiar de retestarea minimelor din luna martie, intervențiile fără precedent ale guvernelor și băncilor centrale coroborate cu repornirea activităților economice în tot mai multe state, scad semnificativ șansele unei noi prăbușiri bursiere.
Totodată, ultimele date raportate de SUA, cu privire la locurile de muncă au alimentat optimismul prezent în ultimul timp în piețe,deschizând drumul către o posibilă revenire economică, destul de rapidă în raport cu așteptările inițiale.
În ceea ce privește situația de pe bursa românească, aceasta s-a corelat în mare parte cu evoluția piețelor externe și a avut parte de aprecieri semnificative. De pildă, indicele principal BET a înregistrat o creștere de aproximativ 25% față de minimele atinse în luna martie și mai are nevoie de 15 procente pentru a ajunge la maximul atins anterior în acest an.
În ceea ce privește rezultatele înregistrate în primul trimestru de companiile listate la București, acestea au fost, în mare parte în linie cu așteptările, cu câteva surprize pozitive venite din partea Electrica, Transelectrica, Romgaz și Transgaz.
Randamentele dividendelor propuse de companii au constituit un alt factor, care a susținut evoluția bursei românești în ultima lună, iar acest trend este foarte probabil să continue și în perioada următoare.
Mare parte din cei prezenți pe piețele de capital consideră că evoluția din ultima perioadă a burselor din întreaga lume este cel puțin irațională, având în vedere estimările care se fac cu privire la impactul economic al pandemiei pentru perioada ce urmează.
Dar mai sunt oare bursele corelate cu ceea ce se întâmplă în economie?


Starbucks, unul dintre cele mai populare branduri

De la începutul pandemiei COVID-19, piețele de capital au cunoscut o volatilitate fără precedent, scăderea de 34% a indicelui S&P500 , în perioada februarie-martie, fiind cea mai rapidă trecere într-o piață “bear” din istorie. Aceste momente delicate din piețe aduc cu ele oportunități pentru investitorii care vor să achiziționeze acțiuni la companii, cu un discount semnificativ. Piețele au reușit o revenire spectaculoasă de la sfârșitul lunii martie încoace, iar la finalul ședinței de tranzacționare de luni, indicele S&P500 a recuperat pierderile integral.

Deși indicele principal a revenit în totalitate, există companii de top, care încă se tranzacționează la un discount atractiv. Starbucks este unul dintre cele mai bune exemple, cel mai mare brand de cafenele din lume , fiind printre primele companii afectate direct de pandemie. Restricțiile impuse de guverne au cauzat oprirea activității în marea majoritate a locațiilor, serviciul Starbucks takeaway fiind singurul rămas activ, reușind să limiteze daunele cauzate business-ului.

Primul Starbucks a fost deschis în Seattle, Washington, la 31 martie 1971, de un profesor de istorie, un profesor de engleză și un scriitor, respectiv Jerry Baldwin, Zev Siegl și Gordon Bowker. Trio-ul a fost inspirat să vândă boabe de cafea de înaltă calitate, după ce a învățat meșteșugul de la antreprenorul Alfred Peet, cunoscut ca inovator în acest domeniu. Astăzi, Starbucks servește aproximativ 90 de milioane de oameni zilnic și indiferent de locație, brandul, aroma și atmosfera sunt la fel. Cafelele Starbucks au ajuns să fie unul dintre simbolurile generației de mileniali.

Starbucks a raportat rezultatele financiare pe T2 al anului 2020 (anul fiscal se termina la sfârșitul lui septembrie) ușor peste așteptările analiștilor. Profitul net pe acțiune a fost la nivelul de 0,32$ față de estimările de 0,31$, în scădere cu 47% față de profitul net pe acțiune pe T2 al anului 2019. Compania distribuie un dividend brut pe acțiune în valoare de 0,41$, aferent T2 al 2020, egal cu cel aferent T1 al 2020, ceea ce înseamnă un randament al dividendelor de circa 2,0%. Așadar, deși activitatea companiei a fost grav afectată de măsurile luate în timpul pandemiei, aceasta a reușit totuși să genereze profit într-un trimestru dificil. Analiștii avertizează însă, că este posibilă o trecere pe pierdere în trimestrul următor, înainte de o revenire spre creștere, în anul 2021.

În acest moment, acțiunile SBUX se tranzacționează cu un discount de 15% față de nivelul de dinainte de pandemie, iar piața ar putea reacționa pozitiv, pe măsură ce guvernele vor continua să relaxeze măsurile de izolare, pentru a ajuta deschiderea economiilor.

Știați că…?

  • Starbucks deține propria casă de discuri, Hear Music, prin care concepe muzica folosită în locațiile lor?
  • Clientul obișnuit consumă produse Starbucks, în medie de 6 ori pe lună, în timp ce clienții loiali fac aproximativ 16 vizite lunar?
  • Conform companiei, meniul Starbucks oferă clienților 87,000 de variante diferite de băuturi?
  • Starbucks cheltuie anual aproximativ 300 mil. $ pe asigurări de sănătate pentru angajați, mai mult decât cheltuie pentru aprovizionarea cu boabe de cafea?

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Starbucks în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SBUX.

Dorești să investești și tu în acțiunile SBUX și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup


Vorbele de „Duh” ale Săptămânii

„O afacere care produce doar bani este o afacere slabă.” – Henry Ford

 

În definitiv, afacerea principală a poporului american este afacerea. Acesta este profund preocupat să producă, să cumpere, să vândă, să investească și să prospere în lume.” – Calvin Coolidge

 

„Investițiile ar trebui să semene mai mult cu a privi vopseaua cum se usucă sau a privi iarba cum crește. Dacă vrei emoții, ia 800 de dolari și du-te în Las Vegas.” – Paul Samuelson


MercadoLibre – cea mai mare piață online din America Latină

Este deja bine cunoscut faptul că business-urile online au căștigat noi clienți în urma pandemiei COVID-19. MercadoLibre este o companie argentiniană de comerț online, care operează în 18 țări din America Latină și, conform vizitelor de pe piața sa, este cea mai mare companie de comerț online din regiune. America Latină are aproximativ 650 de milioane de rezidenți, deci nu există un deficit de potențiali clienți. În timp ce comerțul online cu amănuntul se dezvoltă în toată lumea, accesul la internet și utilizarea acestuia se extinde cu repeziciune în America de Sud și America Centrală, ceea ce ar putea facilita o evoluție accelerată în următoarea perioadă.

MercadoLibre este de fapt o poveste a două afaceri: piața online, cu servicii de asistență precum transportul și reclamele (aproximativ 70% din venituri) și tehnologia financiară și plățile. Comerțul electronic a crescut cu 33% în primul trimestru, iar segmentul fintech este și el în creștere, înregistrând de la an la an o rată de creștere de 45%. Dacă pentru perioada imediat următoare, serviciile de vânzare online cu amănuntul reprezintă segmentul de activitate principal al MercadoLibre, pe termen lung, diversele sale servicii financiare ar putea fi elementul care va asigura progresul companiei.

MercadoLibre a raportat rezultatele financiare, pe T1 din 2020, ușor sub așteptările analiștilor. Pierderea netă pe acțiune a fost de 0,44$ față de estimarile de 0,43$, în scădere față de profitul net pe acțiune de 0,13$, pe T1 din 2019. Compania nu distribuie dividende, aceasta fiind considerată o companie de tip growth. MercadoLibre a fost listată în anul 2007 pe piața Nasdaq sub simbolul MELI, la un preț inițial de 22$/acțiune, oferind până astăzi un randament de aproximativ 3.700%, iar acum este la nivelul de 853$/acțiune.

Știați că…

  • În America Latină site-urile MercadoLibre sunt accesate de 2,5 ori mai mult decât Amazon și este clasată pe locul 7 la nivelul întregului glob?
  • Comerțul online din America Latină este estimat să atingă 74 mld. de dolari în anul 2020, continuând un trend ascendent?

 

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor MercadoLibre în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul MELI.

 

Dorești să investești și tu în acțiunile MELI și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup