Sony, gigantul japonez din industria divertismentului

Domeniile de media și divertisment au fost la mare căutare în această perioadă. Restricțiile de circulație i-au determinat pe oameni să achiziționeze, atât abonamente pentru servicii de streaming și jocuri, cât și echipamente media.

Sony Corporation este compania-mamă a grupului japonez Sony, care activează pe patru segmente principale: electronice, cinematografie, muzică, dar și servicii financiare.

Sony a fost fondată în 1946 de către Masaru Ibuka și Akio Morita, denumirea inițială a companiei fiind Tokyo Tsushin Kogyo. Primul produs lansat de Sony a fost un radio tranzistor, model TR-55, acesta fiind și cel dintâi radio tranzistor.

Sony s-a dezvoltat rapid și și-a extins business-ul pe mai multe segmente, printre care și cel muzical, Sony Music Entertainment fiind cea mai mare companie de divertisment muzical din lume.

În plus, Sony a început să aibă mare succes și pe segmentul de jocuri video, odată cu lansarea consolelor PlayStation. Recent, compania a prezentat noul model al consolei PlayStation 5, de la care se așteaptă să aibă mare succes, mai ales dacă oamenii vor continua să își petreacă mai mult timp acasă.

Veniturile companiei au scăzut în primul trimestru al anului 2020 cu 5%, până la nivelul de 8,26 trilioane JPY, în timp ce profitul net s-a depreciat cu 36%, atingând nivelul de 582,18 mld. JPY. În 2019, Sony avea peste 114.000 de angajați în întreaga lume.

Acțiunile companiei sunt listate la Tokyo (simbol 6758), însă sunt prezente și la bursa de la New York, sub formă de ADR-uri (simbol SNE). Acțiunile SNE au înregistrat o creștere de aproximativ 2% de la începutul anului, după ce au reușit o revenire de 34% de la minimele înregistrate în luna martie.

Știați că…

  • Printre primele produse lansate de Sony s-a numărat și un fierbător electric pentru orez, care s-a dovedit a fi un eșec, orezul rezultat în urma procesului fiind fie ars, fie nefiert?
  • În 1998, Sony a lansat o cameră video, dotată cu funcție ”night vision” care permitea utilizatorului să vadă prin hainele de culoare închisă, cu ajutorul razelor infraroșii? Compania și-a dat seama de greșeală prea târziu și a fost nevoită să retragă produsul de pe piață, fiind vândute aproape 700.000 de unități.

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Sony Corp. în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SNE.

Dorești să investești și tu în acțiunile Sony și să profiți de evoluțiile viitoare ale acestora? Prin intermediul Goldring poți investi, atât pe piața din Japonia (simbol 6758), cât și pe piața din SUA (simbol (SNE).

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

Antonio Oroian

Broker SSIF Goldring SA


Bursa: între valul doi și revenire

La începutul acestui an nimeni nu s-ar fi așteptat la o desfășurare de evenimente, asemeni celor determinate de pandemia COVID-19. În tot acest timp au avut loc schimbări în multe aspect ale vieții noastre, munca de la distanță, ședințele online, protocoalele de igienă la intrarea în magazine, toate acestea devenind, încet, încet o normalitate.

Pandemia a venit într-un moment în care, în presa internațională auzeam că economia mondială este „recession-proof”, deci imună la recesiune. Este bine-cunoscut faptul că, economiile funcționează pe baza unor cicluri, care se succed la aproximativ 10 ani. După criza din 2008, unii investitori se așteptau ca în 2018 să apară o recesiune, însă nu a fost cazul, nici în 2018, nici în 2019, iar anul 2020 nu părea să fie diferit față de anii anteriori; nimeni nu putea prezice o cauză, care ar fi putut provoca o posibilă criză economică.

Ei bine, de aici povestea cred că este cunoscută de toată lumea. Am auzit despre primele cazuri confirmate de COVID-19 din China în luna ianuarie, când bursele mondiale se aflau la maxime istorice. În perioada imediat următoare, evoluția rapidă a numărului de persoane infectate cu virusul COVID-19 a început să tragă un semnal de alarmă cu privire la gravitatea situației.

Primele scăderi pe bursă au fost observate în luna februarie, odată cu înregistrarea primelor cazuri de COVID-19 în afara teritoriului Chinei. Am fost martorii celei mai volatile perioade din istoria bursei, în care scăderile semnificative s-au intercalat cu reveniri impresionante. S&P 500 a scăzut față de maximele sale cu 35%, după care a avut o revenire de aproximativ 42%, în timp ce BET a avut o scădere de 32%, cu o redresare de aproximativ 24%.

Graficul de mai jos ilustrează corelația strânsa dintre piața locală și piețele americane.

SP500 VS BETSituația actuală din America prezintă câteva probleme, datorate pandemiei de COVID-19, rata șomajului de 13% fiind una dintre ele. Deși cifrele încă nu arată foarte bine, față de luna aprilie, când rata șomajului a atins un maxim istoric, ajungând la 14,7%, se poate observa o îmbunătățire a acesteia. FMI estimează o scădere a GDP (PIB) de 5.7%.

Domeniile cele mai afectate din SUA sunt reprezentate de: Airlines, Casino&Gaming, Leisure Facilities Auto Parts & Equipment, Oil and Gas Drilling.

În ceea ce privește situația din Romania, FMI preconizează o scădere de 5% a Produsului Intern Brut pentru acest an, iar pentru anul următor o creștere de 3.9%. Aceeași organizație estimează o rată a șomajului de 10% până la sfârșitul anului, în prezent aceasta fiind de 4.8%.

Dacă până acum accentul s-a pus pe lichiditate, statele „injectând” în acest sens bani în economie, odată cu raportările financiare aferente celui de al doilea trimestru, focusul s-a mutat pe rezultate, pe echilibru financiar: ce venituri înregistrează societățile, cum este afectată activitatea acestora, care este nivelul profitului înregistrat în al doilea trimestru, care sunt bugetele alocate pentru tot anul, estimarea impactului pandemiei COVID-19 asupra evoluției societăților, la toate acestea adăugându-se dividendele aprobate sau, în unele cazuri, amânate.

Volatilitatea a fost determinată de incertitudine, care, încet, încet pare să fie înlăturată de apariția unor factori, precum posibilitatea găsirii unui vaccin, medicamentul Redemsivir creat de Gilead, ajutoarele și pachetele financiare. Acești factori reprezintă pentru investitori adevărate puncte de reper cu privire la evoluția economiei. Sentimentul pozitiv este animat și de relaxarea restricțiilor, de știrile pozitive cu privire la încetinirea răspândirii virusului, sentiment care se resimte și pe piața de capital. Pe BVB, deși volumele sunt în scădere, indicii principali evoluează încă într-un trend ascendent.

Cuvintele cheie pentru perioada următoare sunt PRUDENȚĂ și EXPECTATIVĂ, deoarece odată cu venirea verii concediile vor determina o oarecare relaxare a activității economice, iar în toamnă se preconizează un al doilea val al pandemiei.

Radu Cojoc,

Broker Goldring


Square, soluții de plăți online pentru comercianți

Comerțul online a fost, probabil, cel mai mare beneficiar de pe urma pandemiei prin care trecem. Restricțiile de circulație impuse de majoritatea statelor lumii i-au determinat pe oameni să își facă mare parte a cumpărăturilor în mediul online, iar plățile au fost intermediate, în cele mai multe cazuri, cu cardul. Reprezentantul unei firme de curierat din România afirma recent că, perioada pandemiei a fost „ca un Black Friday care a ținut două luni”.

Square Inc este o companie care oferă dispozitive pentru plăți mobile, dar și servicii financiare pentru comercianți. A fost fondată în 2009 de către Jack Dorsey (care este și co-fondator Twitter) și Jim McKelvey.

Square Inc. oferă cititoare de carduri gratuite pentru utilizatorii săi, încasând comisioane și taxe pentru fiecare tranzacție efectuată cu cardul. Compania nu percepe taxe de administrare sau de emitere. Totodată, compania oferă și servicii pe bază de subscriere, ca Square Payroll, Customer Engagement și Square Register. În 2015, Square a lansat Square Cash (ulterior redenumită Cash App), care permite transferuri de bani între utilizatori

În ultimii ani compania a făcut mai multe investiții, dar și achiziții, printre care se numără: investiția în Victory Park Capital, o firmă de asset-management, achiziții, precum Zesty (o companie de food-delivery), Weebly (o companie de creare website) și cea mai recentă, Dessa, o companie de deep-learning.

Pe primul trimestru al anului 2020 veniturile companiei au crescut cu 44% față de perioada similară a anului trecut, până la nivelul de 1,38 miliarde dolari. În același timp, compania a înregistrat un rezultat net de minus 105,9 milioane dolari față de minus 38,2 milioane în aceeași perioadă a anului trecut.

În noiembrie 2015 a avut loc listarea acțiunilor Square (simbol SQ) la bursa de la New York.

De la listare și până în prezent, acțiunile SQ înregistrează o creștere de aproximativ 800%, atingând recent noi maxime.

 

Știați că..

  • Inspirația pentru crearea unui astfel de serviciu a apărut atunci când, Jim McKelvey nu a reușit să vândă robinete și accesorii din sticlă în valoare de 2000 dolari, pe motiv că nu putea accepta plăți cu cardul?
  • Numele de Square vine de la forma pătrată a cititoarelor de carduri furnizate de către companie?

 

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Square Inc. în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SQ.

Dorești să investești și tu în acțiunile SQ și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

Antonio Oroian

Broker SSIF GOLDRING SA


Va reuși aurul să atingă noi maxime?

Aurul este considerat de către mulți investitori un instrument de refugiu în perioade de criză. Însă, în acest început de an cotațiile aurului, asemenea piețelor de acțiuni au fost afectate, indicând o incertitudine în ceea ce privește rolul de ”safe-heaven” al aurului.

Ulterior, am asistat la o revenire destul de rapidă a cotației aurului, iar recent acesta a atins niveluri pe care nu le mai atinsese de șapte ani și jumătate.

Un analist de la Goldman Sachs a oferit o posibilă explicație pentru mișcările aurului în aceeași direcție cu acțiunile. El este de părere că, scăderea cotațiilor aurului din luna martie a survenit ca urmare a prăbușirii prețurilor acțiunilor, investitorii care tranzacționau în marjă, primind apeluri pentru scăderea valorii portofoliilor sub nivelul marjei. Astfel, ei au lichidat pozițiile pe care le dețineau în aur și au adus cash pentru a elimina apelul în marjă. Ulterior, după ce prețurile acțiunilor s-au mai stabilizat, ei și-au refăcut pozițiile pe aur, pentru a beneficia de o oarecare protecție în legătură cu evoluția viitoare a prețurilor acțiunilor.

În ultimul deceniu s-a observat că, deși piața obligațiunilor este considerată și ea o zonă de protecție împotriva fluctuațiilor pieței, aceasta s-a mișcat, în general în aceeași direcție cu piața acțiunilor. Astfel, aurul a oferit o mai mare stabilitate investitorilor decât obligațiunile. Ba mai mult, piața acțiunilor a avut parte de un raliu în ultimii ani, iar aurul nu a fost mai prejos și a înregistrat, de asemenea creșteri: cotația aurului s-a apreciat cu aproape 70% din ianuarie 2016 încoace.

Pe lângă această stabilitate din punct de vedere al valorii, aurul este și unul dintre cele mai lichide instrumente financiare, lichiditatea fiind unul dintre cei mai importanți factori pe care îi iau în considerare investitorii, mai ales că în această perioadă alte piețe și instrumente, cum este piața imobiliară, suferă.

Analiștii de la Goldman Sachs și-au revizuit recent target price-ul pentru cotația aurului, la 2,000 dolari/uncie pentru următoarele 12 luni.

Aurul pare să își continue trendul ascendent, iar faptul că a reușit să spargă pragul de 1,750 dolari/uncie indică o direcție către noi maxime.

Vrei să te protejezi împotriva fluctuațiilor din piață? Ai ocazia să investești în aur prin ETF-urile SGLN,IGLN, EGLN, OD7H prin intermediul platformei externe Goldring.

Accesează: https://www.goldring.ro/signup

Autor,

Antonio Oroian,

broker Goldring


Strategia câștigătoare defensive și growth

În ciuda semnalelor macroeconomice șubrede – se estimează o rată a șomajului în creștere cu două cifre până la final de an, o scădere economică globală de 2%-3%, tensiuni între marii jucători de pe piața internațională – piețele au atins noi maxime de la prăbușirile din martie-aprilie.

Semnalele pozitive de revenire, susținerea masivă a economiei prin stimuli și pachete financiare și fiscale, precum și menținerea piețelor în zona pozitivă, au determinat investitorii din piață să își mențină pozițiile și să aștepte noi semnale pentru a lua o decizie.

Aceste dezechilibre, care caracterizează contextul actual, impun nevoia combinării strategiilor defensive cu cele agresive.

Ce sunt acțiunile de tip “defensiv”? Potrivit definiției clasice, acțiunile defensive sunt cele care oferă rezultate constante, dividende solide, iar în cazul unei recesiuni sunt capabile să își mențină o poziție stabilă. Printre domeniile defensive se numără sectorul bunurilor de larg consum (alimente), o parte din sectorul sănătății (excluzând partea de biotech), sectorul de utilități și cel de telecomunicații. Câteva dintre companiile care intră în categoriile menționate sunt Johnson &Johnson, AT&T și Verizon.

J&J este o companie din industria farmaceutică, cu o capitalizare de peste $378 Mld, ale cărei acțiuni intră în componența indicelui S&P. Din 1963 încoace, compania J&J oferă dividende în mod constant, asigurând în momentul de față un randament al dividendului de 2,81% și un Beta (indice ce măsoară volatilitatea acțiunii versus volatilitatea pieței) de 0,7.

Verizon continuă să fie un business care reușește să mențină oamenii conectați, în această perioadă în care se impune distanțarea socială, ca măsură de combatere a virusului. Verizon este al doilea cel mai mare operator wireless din SUA, după AT&T, reușind pe parcursul a 13 ani consecutivi să majoreze dividendul . Analiștii sunt de părere că evoluția business-ului Verizon depinde de intrarea pe piață a noilor telefoane 5G, de stabilizarea economiei și de estomparea pandemiei COVID 19. Cu toate acestea, compania rămâne atractivă datorită randamentului dividendului oferit.

AT&T este cea mai mare companie de telecomunicații din SUA. Criticată din cauza achizițiilor realizate și acumulării de datorii din ultimii ani, AT&T rămâne o companie preferată de investitorii defensivi. Această preferință se datorează randamentului competitiv al dividendului și modelului de afaceri stabil, care va avea de câștigat și din expansiunea rețelei wireless 5G a companiei. De asemenea, clienții care vor dori să acceseze rețeaua 5G vor solicita upgrade-uri ale dispozitivelor, ceea ce va aduce noi venituri companiei.

Care sunt acțiunile care ar oferi o strategie mai „agresivă”? Sunt cele de tip growth- de creștere – cele care oferă rezultate peste media pieței, care dețin un avantaj competitiv, nu oferă dividende, ci reinvestesc întreg profitul, pentru a asigura expansiunea afacerii, recompensând investitorii prin creșterea rapidă a business-ului

Google este liderul pieței de publicitate online, lucru care reprezintă, pe de o parte o binecuvântare, iar pe de altă parte un blestem în această perioadă a pandemiei. Până la 40% din veniturile companiei Google provin din sectoare de activitate afectate de pandemie, precum retail, personal, restaurante, turism, auto, dar și companii de mici dimensiuni. Cu toate acestea, Google este un business care a trecut deja printr-o criză și deține un portofoliu mult mai diversificat decât competitorii ei, Facebook, Snap sau Twitter. Business-ul acesteia va fi afectat pe termen scurt, însă analiștii se așteaptă la o revenire rapidă, fiind în continuare o companie puternică. De asemenea, YouTube și Google Cloud ar putea contribui semnificativ la evoluția viitoare a rezultatelor financiare, analiștii fiind optimiști în legătură cu acestea.

Amazon pare să dețină business-ul perfect în aceste vremuri. Compania este prezentă pe piața de e-commerce, cloud, dar și de streaming, sectoare de la care analiștii se așteaptă să rămână cel puțin la fel de puternice. Este printre singurele companii în cazul căreia analiștii au ridicat așteptările legate de venituri. Cererea explozivă a comerțului online a obligat oarecum compania Amazon să angajeze noi oameni (aproximativ 175,000), dar și să investească în logistică, ceea ce îi va reduce profiturile pe termen scurt.

PayPal a fost printre primii procesatori de plăți care au avertizat asupra impactului pe care pandemia îl va avea asupra activității sale. Având în vedere restaurantele și magazinele închise, nu există prea multe motive pentru a utiliza card-uri de credit sau pentru a efectua plăți digitale. Cu toate acestea investitorii optimiști continuă să acorde încredere companiei PayPal, considerând că aceasta din urmă poate beneficia de pe urma apetitului în creștere al cumpărătorilor din spațiul online. Dacă analiștii se așteaptă ca trimestrul al doilea să fie dezastruos pentru multe companii, aceștia sunt de părere că PayPal va oferi rezultate pe placul investitorilor.

Alegerea unei singure strategii (agresive sau prudente) poate conduce la obținerea unor rezultate sub așteptări, sau la expunerea la anumite riscuri ce pot fi gestionate printr-un management al portofoliului adecvat, însă mixarea acestora poate scădea riscul portofoliului și crește performanța acestuia.

Tu ce strategie aplici la portofoliul tău de investiții?

Dorești să investești în acțiuni de tip “defensive” sau cele de tip “growth”?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

Autori

Judit Zoltani, Manager Dep. Analiză și Strategii de piață SSIF Goldring SA
Claudiu Demian, Analist Financiar Dep. Analiză și Strategii de piață SSIF Goldring SA


Snap Inc, compania-mamă a celebrei Snapchat

Industria social media s-a numărat printre beneficiarele acestei perioade de pandemie, oamenii petrecând mult mai mult timp în spațiul online. Platforme de streaming sau videoconferințe, precum Netflix și Zoom, dar și aplicații de divertisment, ca Snapchat sau Tik Tok, au fost la mare căutare în prima jumătate a acestui an.

Snap Inc este o companie de social media și divertisment online, care deține celebra aplicație Snapchat, dar și Spectacles și Bitmoji. Compania a fost înființată în 2011 sub denumirea de Snapchat Inc, denumire care a fost modificată în Snap Inc, în anul 2016.

Aplicația Snapchat este una dintre cele mai populare aplicații de social media, utilizată mai ales de către adolescenți. Aplicația permite transmiterea instant între utilizatori, a unor fotografii sau videoclipuri asupra cărora pot fi aplicate diverse filtre sau efecte speciale.

Compania Snap Inc. a fost listată în anul 2017 sub simbolul SNAP, înregistrând o capitalizare de 30 miliarde de dolari în prima sa zi de tranzacționare. Tot în anul 2017, au existat zvonuri privind o posibilă achiziție a companiei de către gigantul Google, pentru suma de 30 miliarde dolari.

Recent, compania a anunțat un parteneriat cu platforma Zynga (simbol ZNGA) pentru dezvoltarea unor jocuri în aplicația Snapchat.

Pentru primul trimestru al acestui an, compania Snap a înregistrat o creștere cu 20% a numărului de utilizatori activi, un nivel de 229 milioane. Cu toate acestea, compania nu a reușit să înregistreze profit de la listarea din 2017, însă toată această perioadă a fost una benefică pentru Snap, iar perspectivele rămân pozitive, deși compania a adoptat o strategie precaută până la sfârșitul acestei pandemii.

Știați că..?

.. în 2016, compania a lansat ochelarii smart Spectacles, care permit înregistrarea unor clipuri video în platforma Snapchat?

… în 2018, Snap a lansat o aplicație de cameră foto pentru format desktop, care permite utilizarea unor filtre disponibile pe Snapchat, în platforme de streaming și videoconferințe, precum Skype, YouTube sau Zoom?

Acțiunile SNAP au înregistrat o creștere de 37% de la începutul acestui an, prețul de închidere din ultima zi de tranzacționare fiind de 22,6 dolari pe acțiune.

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor Snap Inc. în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul SNAP.

Dorești să investești și tu în acțiunile SNAP și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

 

Autor,

Antonio Oroian

Broker SSIF GOLDRING SA


Ce target price-uri estimează analiștii pentru S&P 500

Având în vedere contextul actual marcat de volatilitate în piețe, unele companii înregistrează discount-uri semnificative comparativ cu maximele atinse, în timp ce altele ating prețuri istorice.

Pentru a lua decizii cât mai bine informate, investitorii acordă o mare atenție părerilor analiștilor care estimează viitoarele evoluții ale cotațiilor bursiere ținând cont de impactul pandemiei.

Așadar, analiza cuprinde prețurile medii țintă estimate de către analiștii marilor bănci de investiții (din ultimele 6 luni) pentru următoarele 12 luni precum și multiplicatorii celor mai mari companii americane din fiecare sector. Vizualizați articolul.

Tu cum te folosești de estimările celor mai mari bănci de investiții din lume?

Dorești să investești și tu în acțiunile considerate de perspectivă de către aceștia și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup


NetEease, cea mai nouă companie de pe bursa de la Hong Kong

Este deja bine cunoscut faptul că industria video a înregistrat o creștere impresionantă în acest an, datorită restricțiilor legate de corovanirus, care au obligat milioane de oameni să rămână acasă. În lipsa unei alternative de petrecere a timpului liber, atât adulții, cât și copiii au apelat la jocurile online. Companii precum,Microsoft, Nintendo, Twitch și Activision, toate au avut de câștigat în urma pandemiei, raportând dublarea sau chiar triplarea numărului de utilizatori.

NetEase este o companie chineză care dezvoltă și operează jocuri online pentru PC și telefon mobil, servicii de publicitate, servicii de e-mail și platforme de comerț electronic în China. Este considerată ca fiind una dintre cele mai mari companii de internet și jocuri video din lume.

Fiind o companie chineză listată pe bursele americane, NetEase a trecut printr-o perioadă de incertitudine, după ce Senatul SUA a promulgat un proiect de lege prin care companiile chinezești erau obligate să renunțe la cotațiile de pe bursele americane. Aceste controverse au condus la o accelerare a planurilor care erau discutate încă de la începutul anului, în ceea ce privește o listare la bursa din Hong Kong. Astfel, Gigantul chinez, cotat în SUA, a lansat săptămâna trecută listarea secundară la Hong Kong, adunând 21,09 miliarde de dolari Hong Kong (2,7 miliarde de dolari americani).

Începând cu listarea Alibaba din noiembrie 2019, Bursa din Hong Kong a profitat de acest trend al listărilor din Asia, ajungând o platformă tot mai populară pentru companiile din întregul continent Asiatic . Accesul pe piețele din Hong Kong este valabil și prin intermediul platformei externe de tranzacționare Goldring.

NetEase a raportat rezultatele financiare pe T1 2020 peste așteptările analiștilor. Profitul net pe acțiune a fost la nivelul de 3,83$ față de estimările de 3,51$, în creștere cu 39% față de profitul net pe acțiune pe T1 2019. Compania a distribuit un dividend brut pe acțiune în valoare de 1,16$, aferent T1 2020, în creștere față de cel aferent T4 2019 ($1,02), ceea ce înseamnă un randament al dividendelor de 1,12%. Față de minimele atinse în martie 2020, prețurile NetEase au crescut cu 55%, ajungând în momentul de față la 407$/acțiune.

 

 

Știați că…?

  • Aproximativ 80% din vânzările totale ale companiei sunt reprezentate de vânzările online de jocuri video?
  • NetEase deține și o platformă de streaming musical, folosită în prezent de peste 600 de milioane de utilizatori?

Găsești analiza tehnică a evoluției acțiunilor NetEase în secțiunea: https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul NTES.

Dorești să investești și tu în acțiunile NTES și să profiți de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu! Accesează: https://www.goldring.ro/signup

 

Autor,

Radu Cojoc
Broker SSIF GOLDRING SA