Coinbase se listează la bursă!

Criptomonedele au câștigat o popularitate record în timpul pandemiei COVID-19, în urma creșterilor la noi recorduri și mai recent, a legăturilor cu fabricantul auto Tesla, care a anunțat acceptarea plăților cu cea mai populară criptomonedă, Bitcoin, pentru achiziția mașinilor sale. Odată cu această popularitate însă, a venit natural și o creștere în volatilitate, respectiv a riscurilor. Astfel, ce alte oportunități ar mai putea fi create de acest nou val?

Fiind cel mai important intermediar de tranzacții cripto din Statele Unite, Coinbase a devenit o destinație comună pentru noii investitori în criptomonede. Coinbase oferă o mare varietate de produse, inclusiv investiții în criptomonede, o platformă avansată de tranzacționare, conturi de custodie pentru instituții, un portofel pentru investitorii cu amănuntul și propria monedă stabilă în dolari americani. Coinbase se poate lăuda cu o bază de clienți de peste 43 de milioane din peste 100 de țări, la finalul lui 2020.

aplicație coinbaise
sursa: The Coinbase Blog

Coinbase a fost fondată în 2012 și este un loc de tranzacționare pentru criptomonede complet reglementat și licențiat în SUA. Inițial Coinbase permitea doar tranzacționarea Bitcoin, dar a început rapid să adauge alte criptomonede care să corespundă criteriilor sale descentralizate. Lista s-a extins pentru a include Ethereum, Litecoin, Bitcoin Cash, XRP și mulți alții, cu promisiunea de a oferi o gamă tot mai largă de monede pe viitor.

Coinbase și-a depus recent documentele mult așteptate în vederea listării, oferind o primă privire asupra situației financiare înainte de a deveni publică. Cel mai mare intermediar pentru tranzacționarea de criptomonede din SUA planifică o listare directă pe Nasdaq în care va încerca să strângă până la 1 miliard de dolari. Coinbase a fost evaluată recent la peste 100 de miliarde de dolari în tranzacționarea pe piața privată, ceea ce înseamnă că aceasta ar putea fi cea mai mare listare din sectorul tehnologic de la Facebook în anul 2012.

Coinbase a generat în anul 2020 un profit de 322 milioane de dolari, după ce anul 2019 aducea pierderi de 30 milioane de dolari. Principalul motiv al acestei îmbunătățiri substanțiale a profitabilității este creșterea în popularitate a monedei Bitcoin, care a revenit în atenția investitorilor după un nou val de creșteri, cu noi maxime înregistrate. De asemenea, volumul vânzărilor a crescut cu 130%, până la 1,28 miliarde de dolari, din care 1,09 miliarde au venit din comisioanele de tranzacționare.

 

Nu ești sigur că vrei să investești direct în Bitcoin sau Ethereum? Creează-ți acum un cont de tranzacționare în doar 5 minute și poți investi în acțiunile intermediarilor precum Coinbase!

 


Digi și Sphera – trecut și perspective

Digi Communications (BVB: DIGI)

Digi Communications este o companie de telecomunicații cu o importantă prezență internațională, oferind servicii de internet fix și date fixe, televiziune prin cablu, telefonie fixă și televiziune prin cablu pe piețele din: România, Ungaria, Spania și Italia. Compania a avut la finalul anului 2020 peste 18 milioane de unități generatoare de venit (abonamente), în creștere cu 12,35% față de anul anterior.

Sectorul telecom, care a avut un aport semnificativ în menținerea relațiilor sociale și profesionale în această perioadă de izolare socială, s-a numărat printre sectoarele avantajate de pandemie. În ceea ce privește compania Digi, anul 2020 a fost unul record din punct de vedere al rezultatului operațional, acesta fiind 173 de mil. de euro, în creștere cu 19,5% comparativ cu rezultatul din 2019. Rezultatul net, însă, a avut de suferit din cauza unui plan de refinanțare a obligațiunilor. Deși în primul trimestru al anului 2020 compania înregistra o pierdere de 56 de mil. de euro (influențată semnificativ de costurile financiare), aceasta a reușit să încheie anul cu un profit net de aproximativ 16 mil. de euro, în scădere cu 59,7% față de cel înregistrat în 2019.

Luând în considerare trendul operațional foarte bun al companiei, prezența internațională, dar și cheltuielile financiare mai reduse pe fondul refinanțării de anul trecut, compania ar putea reveni la nivelul de profitabilitate a anilor anteriori și chiar de a continua evoluțiile pozitive are rezultatelor financiare. Piața telecom din România este una competitivă, însă Digi a demonstrat că își poate menține avantajul competitiv, fiind un lider în furnizarea de servicii de telecomunicații.

Sphera Franchise Group (BVB: SFG)

Prezent atât în România, cât și în Republica Moldova și Italia, Grupul operează un concept de restaurante de tip fast-food și mâncare la pachet, un lanț de pizzerii, dar și un restaurant sub brandul Paul în România. Obținând premiul „Francizatul anului pentru KFC” în 2018 la nivel global, din partea Yum! Brands, Inc., Sphera Franchise Group este considerat a fi cel mai important operator din domeniul food service din România.

Afectate în mod direct de perioada de carantină, respectiv de situația epidemiologică actuală, majoritatea companiilor care activează în domeniul HoReCa au înregistrat scăderi ale veniturilor. Cu toate acestea, vânzările prin canalele proprii de livrare, parteneriatul cu platformele de livrare, dar și marketing-ul eficient au susținut operativitatea acestora într-o perioadă plină de provocări pentru sectorul HoReCa din întreaga lume. Din perspectiva rezultatelor financiare obținute, anul 2020 a fost unul dificil pentru Sphera, care a înregistrat o scădere a rezultatului din exploatare de aproximativ 60,4%, scădere determinată în special de restricțiile impuse restaurantelor care funcționează în interior.

Având în vedere domeniul de activitate al societății analizate, dezvoltarea grupului prin deschiderea de noi restaurante se numără printre principalele strategii de dezvoltare realizate de către companiei de-a lungul timpului. Conform planului de activitate publicat recent, Grupul are în vedere deschiderea a 16 restaurante noi pe parcursul anului 2021, și anume 8 restaurante KFC Romania, 2 restaurante KFC Italia, 3 restaurante Pizza Hut și 3 restaurante Taco Bell. De asemenea, compania își bugetează venituri de 1,1 mld. lei, în creștere cu 62,9% față de cel realizat în 2020.

 

Pentru a afla mai multe detalii privind parcursul cotațiilor, evoluțiile și perspectivele sectoarelor de activitate, respectiv politicile de dividende ale companiilor, puteți accesa rapoartele de analiză ale acestora mai jos. De asemenea, rapoartele prezintă și o analiză fundamentală a rezultatelor financiare anterioare, dar și estimări privind rezultatele viitoare ale celor doi emitenți.

Sphera Franchise Grouphttps://www.goldring.ro/analiza-sphera-franchise-group/

Digi Communicationshttps://www.goldring.ro/analiza-digi-communications/