Drumul către un IPO de succes

Oferta publică inițială (IPO) reprezintă decizia unei companii de a se lista la Bursa de Valori București, prin emisiunea de acțiuni. Motivele listării pot fi diverse, de la majorarea de capital social până la creșterea notorietății. Compania care demarează oferta publică trebuie să contacteze Goldring pentru a analiza și pentru a demara procedurile necesare listării. Este necesară întocmirea unor documente specifice, care conțin detalii despre condițiile ofertei.

De ce este nevoie pentru a demara o ofertă publică inițială?

Elementul-cheie în listarea unei companii este o poveste de capital convingătoare bazată pe un plan de afaceri bine gândit, care are la bază studii de piață și care arată performanța companiei și planurile de viitor care vor fi realizate cu ajutorul finanțării. Restul documentației este necesar pentru a convinge investitorii să aleagă să investească în afacerea ta.

  • Compania trebuie să aibă situații financiare auditate pe ultimii trei ani.
  • Compania trebuie să fie transparentă când pune la dispoziția investitorilor informații legate de structura de proprietate, litigii, aspecte fiscale, fapte ce pot duce la scăderea valorii și, în același timp, trebuie să adopte o abordare prudentă în ceea ce privește riscurile și estimările viitoare.
  • În mod normal, companiile listate au un sistem robust de controale interne și de guvernanță corporativă în vigoare, cu scopul de a proteja investitorii. Dacă nu îndeplinești aceste criterii, Goldring te poate ajuta, oferindu-ți consultanță de specialitate.
  • Un marketing de calitate și informații exacte transmise la timp pot asigura succesul ofertei. Pe lângă eforturile Goldring de a încheia oferta cu succes, ne bazăm și pe onestitatea și profesionalismul tău.
  • Nu în ultimul rând, trebuie să ții cont de schimbările aduse de statutul de companie listată, având în vedere interesele tuturor acționarilor sau potențialilor investitori.

Ce să ai în vedere când demarezi o ofertă publică inițială (IPO)?

Oferta publică inițială este un procedeu complex, care oferă, însă, rezultate pe măsură. O pregătire insuficientă sau superficială poate să deraieze compania de pe un traseu pozitiv și să afecteze în mod negativ acționarii.

Evaluarea disponibilității companiei în prealabil este esențială în procesul de pregătire și poate dura între 3 – 12 de luni premergător listării, în funcție de fluxul de informații și de condițiile pieței . Aceasta facilitează procesul de implementare a măsurilor necesare. Starea pieței se schimbă constant, astfel că este necesar să ținem cont de ultimele trenduri și evoluții pentru oferta publică. Respectarea unui roadmap este un factor important pentru reușită. Istoricul financiar al unei companii, prezentat în prospect, este un alt factor important.

Chiar și cu o pregătire temeinică, calendarul unei ofertei poate suferi modificări sub influența factorilor externi, independenți de Goldring. Menținerea flexibilității și planificarea în caz de urgență pot atenua schimbările care pot surveni.

Povestea capitalului

Comunicarea aspectelor ce țin de direcția fondurilor atrase ridică probleme companiilor. Specificarea cu exactitate a intențiilor stă la baza succesului ofertei publice inițiale sau a unui plasament privat. Povestea capitalului conține motivele care vor determina o persoană să investească în companie. Aceasta trebuie să fie clară și convingătoare, având în vedere că, în prezent, există o gamă largă de oportunități de investiție. Evaluarea nu va fi maximizată dacă investitorii nu înțeleg care sunt motivele pentru care sunt atrase fondurile. Aceștia vor vrea să se asigure că modelul de business, perspectivele de viitor, creșterea pieței și utilizarea finanțării în urma ofertei publice inițiale sunt în corelație.

Pe lângă o prezentare a istoricului financiar, a stării financiare actuale și a strategiilor, povestea trebuie să conțină o prezentare a modelului actual de operare și a mediului competițional. Investitorii pot contesta viziunea conducerii asupra poziției companiei în sector. Tocmai de aceea, conducerea trebuie să pregătească o argumentare solidă și convingătoare pentru a-și susține punctul de vedere. Nu în ultimul rând, povestea capitalului trebuie să evidențieze perspective de viitor realizabile și strategice.

Un prospect care cere investitorilor să aibă încredere într-o creștere bruscă după oferta publică sau dacă aceștia adoptă o schimbare drastică în strategia abordată va determina investitorii să devină sceptici. Departamentul de marketing trebuie să fie conștient că abaterile de la țintele propuse duce la destabilizarea pe termen lung a credibilității companiei. Pe de altă parte, însă, atingerea obiectivelor propuse creează un mediu credibil, iar acționarii vor fi mulțumiți.

Odată povestea capitalului stabilită, compania trebuie să seteze indicatorii operaționali și de performanță. Aceștia vor ajuta compania să modeleze percepția investitorilor, prin prezentarea concretă a obiectivelor, a perspectivelor de viitor și a performanțelor realizate în general. Povestea trebuie să comunice într-un mod eficient investitorilor aspectele pozitive ale companiei. Aceste valori ar trebui să surprindă evoluția de la o perioadă la alta și să fie oferite în mod constant. Așadar, echipa de management trebuie să aleagă cu atenție ce informații oferă și cum le prezintă, pentru a asigura corectitudinea acestora atât înainte, cât și după oferta publică inițială.

Oferta publică inițială (IPO) din perspectiva managementului companiei

După cum menționam anterior, oferta publică inițială este un proces complex, însă personalul companiei care este bine pregătit poate face față cu brio. Cu toate acestea, pot apărea aspecte care să pună dificultăți chiar și celor mai bine pregătiți. Acest lucru se poate întâmpla în cazul companiilor mai noi, care au crescut într-o perioadă scurtă de timp, fapt pentru care apar reticențe când vine vorba de listarea pe piețele de capital, însă echipa Goldring este alături de managementul companiei tale pentru a se asigura că procesul se desfășoară fără proleme.

Mai nou, companiile care vor să se listeze caută să se alinieze cerințelor ESG (cerințele de mediu, sociale și guvernamentale), acest fapt fiind foarte important atât pentru participanții la piață, cât și pentru consultanți. Așadar, companiile au de beneficiat dacă sunt transparente în ceea ce privește alinierea la aceste cerințe.

Întreprinderile mici și mijlocii, în special cele tinere, inovative și cu proiecte îndrăznețe se confruntă cu probleme în ceea ce privește finanțarea. În ultimii ani, au fost lansate tot mai multe inițiative pentru a rezolva această problemă, precum piețele de capital destinate IMM-urilor (piața AeRO de la BVB) sau platforme de crowdfunding. Cu toate acestea, sistemul de finanțare nu a suferit mari modificări, fiind dominat încă de creditele bancare.

Când vine vorba de creditele bancare, procedurile pot fi întinse pe o perioadă lungă de timp și pot deveni complicate. Pe de altă parte, însă, piața de capital oferă o alternativă sustenabilă în ceea ce privește atragerea de fonduri atât acum, cât și pentru proiectele viitoare ale companiei tale.


Tranzacții bursiere și platformele de tranzacționare

Tranzacțiile bursiere reprezintă totalitatea contractelor de vânzare-cumpărare de titluri și alte active financiare care se încheie pe piața secundară de capital prin intermediul agenților de bursă, respectiv al societăților autorizate de intermediere financiară.

La bursă se pot tranzacționa valori mobiliare precum acțiuni, obligațiuni, mărfuri, valute sau instrumente financiare derivate.

Participanții la tranzacții bursiere

  • Cumpărătorii instrumentelor financiare
  • Vânzătorii de instrumente financiare
  • Emitenții instrumentelor financiare
  • Operatorul pieței
  • Intermediarii autorizați

Derularea tranzacțiilor bursiere

După deschiderea unui cont de tranzacționare la un intermediar autorizat și ulterior alimentării contului, primul pas este inițierea unui ordin din platforma de tranzacționare.

Ordinul cuprinde următoarele elemente:

  • numele investitorului
  • operațiunea dorită
  • simbolul tranzacționat
  • prețul (cotația)
  • volumul
  • valabilitatea ordinului
  • tipul de ordin

După inițierea ordinului, acesta ajunge pe ringul bursier, unde se întâlnesc cererea și oferta. Când acestea se ,,întâlnesc”, se execută tranzacția, urmând să fie efectuate decontările și lichidările ordinelor încheiate.

Impozitarea tranzacțiilor bursiere

Începând din anul 2018, câștigurile rezultate din tranzacții bursiere se declară prin intermediul formularului numit Declarație Unică. Impozitul datorat este de 10% din câștigurile realizate. În cazul în care, în urma tranzacțiilor efectuate, realizăm pierderi, acestea trebuie declarate și se vor compensa cu câștigurile din anii următori.

Tranzacții bursiere prin Goldring

Arena XT este o soluție de tranzacționare oferită de Bursa de Valori București (BVB). Arena-XT Web va da acces la caracteristici precum date de piață în timp real (adâncimea pieței, indici, precum și simboluri), administrarea ordinelor (propriile ordine pot fi modificate direct din secțiunea de adâncime a pieței), diverse rapoarte (tranzacții, portofoliu, dar și activitate), grafice web (HTML5). BVB Trading este o soluție de tranzacționare pentru utilizarea pe un telefon mobil, având caracteristici similare cu Arena XT, și este disponibilă în App Store și Google Play.

Avantaje

Aplicațiile funcționează pe majoritatea browserelor și sistemelor de operare.

  • Configurabilitate – fiecare utilizator își poate personaliza mediul de lucru al aplicației Arena XT terminal prin poziționarea ferestrelor și panelurilor de lucru. Toate rapoartele au coloane configurabile ca dimensiune, vizibilitate, ordine de afișare și direcție de sortare a informației. Selecția este facilitată de utilizarea filtrelor, care pot fi editate de către utilizator sau se pot selecta din liste derulante. Profilul grafic astfel obținut se poate salva și reutiliza la următoarea conectare.
  • Piața în timp real – utilizatorul Arena XT terminal dispune de sisteme de monitorizare în timp real de tip ,,market-watch” în care poate vizualiza cele mai bune prețuri de vânzare și de cumpărare, variații, prețuri de închidere, totaluri de tranzacționare (date de piața de nivel 1), precum și sisteme de monitorizare ale adâncimii de piață (date de piața de nivel 2 – toate nivelele de preț). Fereastra „Market Watch” consolidează simboluri din diferite clase de produse (acțiuni, derivate, obligațiuni etc.), permițând astfel utilizatorului să-și grupeze simbolurile de interes după criteriile dorite.
  • Toate operațiunile sunt realizate în timp real – confirmările și mesajele din partea bursei sunt, de asemenea, primite în timp real, fără a fi necesară solicitarea de informații noi.
  • Funcția de Portofoliu – oferă o imagine consolidată a banilor disponibili și a instrumentelor pe care investitorii le dețin pentru fiecare tip de cont administrat de utilizatorul curent. Portofoliul este evaluat la piață, în timp real, în funcție de prețurile din piață, iar profitul sau pierderea marcată sau nemarcată sunt evidențiate.

tranzacții bursiere intern

Caracteristici Arena-XT

  • Market watch, indici, simboluri
  • Management de ordine: ordinele proprii pot fi modificate direct din fereastra care prezintă adâncimea pieței
  • Rapoarte diverse: tranzacții, portofoliu, rapoarte de activitate pe cont
  • Grafice web-based (HTML5): line, candlestick (serii zilnice și intraday)
  • Tipuri de ordine:
    • limita, la piață (M), fără preț (unpriced – U)
    • ordine hidden (vor trebui să aibă o valoarea minimă de echivalent 10.000 EUR.)
    • good till date, FoK, FaK, good till cancelled, VFX
    • ordine contingente (Stop, If Touched, TAL)
    • valid for opening, auction, trading-at-last, closing

 

Platforma externă ,,Trade Station” – oferă acces la o multitudine de informații, respectiv: cotații, grafice, știri, analize, date despre situația contului (alimentări, retrageri, disponibil, valoare și structură portofoliu, taxe și comisioane reținute, listă tranzacții, profit/pierdere). Cu ajutorul acesteia poți investi în acțiuni și ETF-uri din America de Nord, Europa și Asia.

tranzacții bursiere extern

Contul de tranzacționare destinat piețelor externe poate fi accesat prin aplicația desktop Trade Station, disponibilă AICI, și de pe dispozitivele mobile prin aplicația Handy Trader disponibilă în App Store și Google Play.

Profită de comisioanele premium de tranzacționare. Deschide-ți acum un cont de investiții!


EBIT și EBITDA

Ce este profitul operațional (EBIT)?

Profitul operațional este un indicator economic care măsoară nivelul profitului unei companii ce rezultă din activitatea sa de bază, cea de exploatare. Profitul operațional este cunoscut ca fiind profitul înainte de dobânzi și de impozite sau EBIT (Earnings Before Interest and Taxes).

EBIT se calculează ca diferența dintre veniturile totale și cheltuielile totale ale unei companii, fără a lua în considerare dobânzile și impozitele. Profitul operațional nu include profiturile/pierderile realizate din activitățile financiare și extraordinare.

EBIT = EBITDA – Cheltuielile cu amortizarea și cu deprecierea

Ce este EBITDA?

EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciaton and Amortization) este profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare. Acest indice poate fi înșelător, deoarece elimină costul investițiilor de capital, precum imobilizările corporale și echipamentele.

Cu toate că nu este obligatoriu pentru o companie să dezvăluie EBITDA, valoarea acestui indicator poate fi calculată pe baza datelor cunoscute din situațiile financiare ale unei companii. Cifrele privind câștigurile, impozitele și dobânzile se găsesc în contul de profit și de pierdere, în timp ce cifrele de amortizare și depreciere se găsesc în mod normal în notele explicative sau în situația fluxului de numerar.

Cum se calculează EBITDA?

EBITDA = Profit Net + Cheltuieli cu dobânda + Cheltuieli cu impozitele + Cheltuielile cu amortizarea și cu deprecierea

Acest indicator se poate calcula și sub formă de procent, adică: EBITDA/cifra de afaceri x 100 pentru a identifica cele mai eficiente companii dintr-o industrie/ramură de activitate.

Trebuie menționat că în structura acestui indicator se utilizează atât termenul depreciere, cât și amortizare, care, conform standardelor internaționale, vizează două lucruri diferite:

  • deprecierea se referă la imobilizări corporale;
  • amortizarea se referă la imobilizări necorporale.

În ce context se utilizează EBITDA?

  • Investitorii urmăresc variațiile acestui indicator, deoarece creșterile semnifică îmbunătățirea profitabilității de-a lungul unei perioade de timp;
  • Este utilizat pentru a estima valoarea de piață a unei companii, premergător achiziționării acesteia de către o altă companie;
  • Având în vedere că acest indice nu ține cont de cheltuielile fixe sau de capitalul de lucru, trebuie urmărit cu atenție și utilizat cu precauție.

Datorii/EBITDA

Rata Datorii/EBITDA este una din cele mai folosite metode financiare, de către agențiile de rating, cum ar fi Standard & Poor’s, Moody’s și Fitch Ratings. Cu ajutorul raportului este evaluat riscul de neplată al unei companii. Atunci când raportul dintre datorie și EBITDA este ridicat, agențiile tind să scadă ratingurile unei companii, deoarece acesta indică un grad de îndatorare mare și compania ar putea avea dificultății în a-și onora datoriile. Pe de altă parte, un raport datorie/EBITDA scăzut indică contrariul: că o societate își poate achita datoriile și este mai probabil să primească un rating mai mare.

 

Abonează-te la Newsletterul Goldring pentru că îți punem mereu la dispoziție noi articole de educație financiară!


Diversificarea portofoliului și alocarea pe clase de active

Diversificarea portofoliului – Definiție

Realitatea zilelor noastre ne arată că diversificarea este un termen uitat, investitorii actuali nu mai țin cont de sfaturile marilor investitori ca Benjamin Graham sau Warren Buffett și caută formula îmbogățirii rapide, investind în active riscante, cu creșteri spectaculoase pe termen scurt.

Diversificarea este o strategie de investiții care are în vedere reducerea riscului investițional printr-o alocare de active și este în concordanță cu toleranța la risc, cu profilul investițional și cu obiectivele personale ale investitorilor. Diversificarea se fundamentează pe faptul că diversele active au performanțe diferite în condiții economice și de piață diferite.

Procesul de diversificare înseamnă investiția în minim 2 clase de active și, în cazul în care este posibil, variația și în interiorul claselor de active. De exemplu, dacă alegem să investim în acțiuni individuale, atunci este recomandat să achiziționăm societăți diverse, din mai multe sectoare de activitate, din mai multe regiuni geografice (țări, continente). Diversificând regiunile geografice în care investim, ne protejăm investițiile și față de riscurile valutare.

Înaintea construirii unui portofoliu diversificat este important să ne cunoaștem profilul, din care aflăm toleranța noastră la risc și tipul de investitor care ne descrie. Mai jos ți-am pregătit o listă cu categoriile de investitori și nivelul de risc la care se expune fiecare, pentru a te ajuta să te identifici cu trăsăturile unui tipar investițional.

Tipuri de investitori

  1. Defensiv: vizează protejarea capitalului – Nivel de risc foarte scăzut.

Obiectivul principal investițional este de a păstra capitalul sau valoarea capitalului investit. Dorința este de a câștiga un flux de venituri previzibil. Ca investitor defensiv consideri mai sigur să investești în produse cu scadențe fixe și rentabilitate prestabilită, în timp ce creșterea averii sau a capitalului este de importanță secundară. Ești dispus să îți asumi riscuri limitate, de obicei, într-un orizont de timp scurt investițional.

  1. Conservator: vizează creșterea graduală a capitalului – Nivel de risc scăzut.

Principalul scop investițional este de a obține un venit relativ stabil și moderat. Ești dispus să îți asumi un nivel moderat de risc și urmărești generarea unei creșteri graduale a averii pe termen lung.

  1. Echilibrat: vizează echilibrul între risc și rentabilitate

Scopul principal este creșterea capitalului pe termen lung. Cauți randamente relativ stabile, dar nu te deranjează asumarea unor riscuri moderate.

  1. Dinamic: vizează un potențial de creștere pe termen lung.

Urmărești creșterea averii pe termen lung. Ești dispus să-ți asumi mai multe riscuri deoarece vrei profituri mai mari. Ești conștient că acțiunile pot fluctua pe termen scurt, dar o consideri o scădere temporară a investiției ca o oportunitate de cumpărare.

  1. Agresiv: vizează creșterea pe termen lung.

Generarea câștigurilor de capital este prioritară. Nu îți este teamă de speculații sau de investiții în sectoare economice riscante. Consideri că o scădere temporară a pieței reprezintă o oportunitate de cumpărare.

Corelația risc – randament

După ce te încadrezi într-un profil de investitor, urmează familiarizarea cu clasele de active și corelația risc – randament. Riscurile sunt direct corelate cu randamentele, deci cu cât cresc riscurile, crește și posibilitatea de obținere a unor randamente superioare.

diversificarea portofoliului de investiții

Alocarea de active pentru un portofoliu diversificat

După fazele de autocunoaștere și familiarizare cu clasele de active și cu riscurile și randamentele asociate acestora, te poți concentra pe construirea unui portofoliu diversificat.

Recomandările specialiștilor referitoare la alocarea activelor într-un portofoliu diversificat, ținând cont de tipul de investitor, sunt următoarele:

  1. Pentru investitorii defensivi se recomandă un portofoliu cu 90% depozite bancare și titluri de stat, 5% fonduri mutuale/ETF de obligațiuni și 5% fonduri mutuale/ETF de acțiuni.
  2. Pentru un investitor conservator se recomandă un portofoliu format din 70% depozite bancare și titluri de stat, 20% fonduri mutuale/ETF de obligațiuni și 10% fonduri mutuale/ETF de acțiuni.
  3. Pentru investitorul echilibrat se recomandă un portofoliu format din 20% depozite bancare și titluri de stat, 40% fonduri mutuale/ETF de obligațiuni și 40% fonduri mutuale/ETF de acțiuni.
  4. Pentru un investitor dinamic se recomandă un portofoliu format din 10% depozite bancare și titluri de stat, 35% obligațiuni și 55% acțiuni.
  5. Pentru investitorii agresivi se recomandă un portofoliu format din 5% depozite bancare, 5% obligațiuni, 60% acțiuni, 15% mărfuri și 15% forex/crypto.

Diversificarea este o modalitate de protecție a portofoliului de active, însă una din cele mai utilizate metode de protecție a capitalului este hedgingul. Acesta constă în angajarea unei poziții, pe piața futures, diametral opusă față de cea de pe piața spot.

Portofolii recomandate de investitorii celebri

În cartea lui Tony Robbins „Banii – Stăpânește jocul”, doi dintre cei mai mari investitori ai tuturor timpurilor ne oferă recomandările lor privind portofoliile diversificate.

Warren Buffett propune un portofoliu numit Golden Butterfly, compus din următoarele clase de active: 20% ETF S&P 500, 20% ETF acțiuni small cap SUA, 20% titluri de stat americane pe termen lung, 20% titluri de stat americane pe termen scurt și 20% aur. Acest portofoliu a avut o creștere medie anualizată din 1978 de 9,74%.

Ray Dalio propune portofoliul denumit All Season compus din: 30% ETF S&P 500, 40% titluri de stat americane pe termen lung, 15% titluri de stat americane pe termen mediu, 7,5% aur și 7,5% mărfuri.

Cum te poate ajuta GOLDRING?

După parcurgerea etapelor de autocunoaștere, studiul claselor de active și creionarea unei strategii de investiții, Goldring vine în ajutorul tău, oferindu-ți posibilitatea de a deschide un cont 100% online, comisioane reduse, acces la o mare diversitate de instrumente financiare (acțiuni, obligațiuni, ETF-uri sau produse structurate) de la Bursa de Valori București și de pe marile piețe internaționale din America de Nord, Europa și Asia, platforme de tranzacționare web și mobile, dar și acces la plasamentele private intermediate.

Deschide-ți chiar acum un cont de investiții!


Hedging și riscul de a pierde bani

Operațiunea de hedging este una din cele mai utilizate metode de protecție a capitalului. Această operațiune de acoperire a riscurilor presupune angajarea unei poziții pe piața futures (long sau short), diametral opusă cu cea de pe piața spot. Hedgingul este o asigurare contra riscului de volatilitate a prețurilor.

Fondul de hedging (hedge fund)

Este un fond de investiții speculativ care investește într-o varietate de active. Adesea folosește tehnici complexe de construcție a portofoliilor și de gestionare a riscurilor. Acesta este administrat de o societate de administrare a investițiilor. Fondurile de hedging sunt, în general, diferite de fondurile mutuale fiind puse la dispoziție doar anumitor investitori calificați sau instituționali. Nu pot fi oferite publicului larg.

Denumirea de “fond de hedging” (to hedge = a acoperi) provine de la faptul că, adesea, aceste fonduri utilizează strategiile long și short pentru acoperirea riscului de piață (long/short este o strategie de investiții în acțiuni care mizează pe creșterea sau pe scăderea acestora in viitor). Deși fondul de hedging există de mai multe decenii, în special pe piața americană, acestea s-au dezvoltat din ce în ce mai mult o dată cu creșterea complexității strategiilor investiționale. În prezent, aceste fonduri administrează peste 3.000 mld de dolari.

Strategii de hedging

Strategia de tip Long Hedge se aplică împotriva creșterii prețului produselor sau a creșterii cursului valutei care se doresc a fi cumpărate.

Strategia de tip Short Hedge se aplică împotriva scăderii prețului produselor care se doresc a fi vândute sau împotriva deprecierii valutei care urmează a fi încasată.

Prin operațiunile de hedging te protejezi împotriva riscului valutar, a corecțiilor de pe piața bursieră, dar și a volatilității prețului materiilor prime. Acestea au și un cost care este reprezentat de plata unei prime sau a unei marje pentru achiziționarea contractelor futures.

Cine poate folosi hedging-ul?

Hedgingul poate fi folosit atât de companii cât și de persoanele fizice și este de două feluri: valutar și de portofoliu.

Hedgingul valutar

Este folosit atât de companiile importatoare cât și de cele exportatoare. Prin hedging se protejează împotriva deprecierii monedei naționale care afectează negativ plățile externe ale importatorilor, iar aprecierea acesteia influențează negativ încasările externe ale exportatorilor. Între momentul încheierii tranzacției și plata efectivă, volatilitatea cursului valutar poate afecta profitabilitatea societăților.

Hedgingul valutar presupune angajarea unei poziții pe piața futures opusă față de poziția deținută pe piața cash (spot) pentru a înlocui temporar o tranzacție care urmează să fie făcută pe piață cash (spot), ca protecție împotriva riscului ca prețul să aibă o evoluție nefavorabilă pe piața cash. Cei care fac hedging prin achiziționarea de contracte futures cu valoarea egală cu suma tranzacției valutare pe care doresc să o facă în viitor, se asigură practic de fixarea cursului de schimb la valoarea dorită. În schimbul acestei asigurări se va plăti o primă care reprezintă valoarea contractelor futures.

Hedgingul de portofoliu

Reprezintă acțiunea de protejare a portofoliului împotriva unor evoluții nefavorabile ale activelor deținute. Hedgingul te poate proteja atunci când valoarea activelor pe care le deții se depreciază, iar tu nu vrei să renunți la ele. În această situație, poți înregistra profitul de pe piața spot vânzând cantitatea echivalentă pe piața futures. În felul acesta, îți conservi valoarea capitalului investit în timpul perioadelor de corecție a prețurilor.

Warren Buffett, al doilea cel mai bogat om din lume în anul 2017, spunea că: ,,Gândește-te la bani ca la un joc pe care îl ai de jucat multă vreme de acum încolo”. O viziune pe termen lung a banilor este esențială, iar riscul de a pierde bani poate fi minimizat sau chiar evitat.

Pe lângă hedging, diversificarea este o modalitate aleasă de foarte mulți investitori pentru a-și proteja portofoliul de active. Aceasta se bazează pe principiul „Nu-ți pune toate ouăle în același coș!”

Îți dorești să investești, însă nu știi cât de intuitivă este platforma de tranzacționare și îți este teamă să nu pierzi bani din greșeli de utilizare ale acesteia?

Poți testa acum strategiile de hedging și nu doar, deschizând un cont demo de tranzacționare Goldring. Învață și tu să investești fără riscuri alături de Goldring!