Un oligopol este o structură de piață în care un număr redus de companii se influențează direct una pe cealaltă, acestea dominând piața în cauză. Oligopolul restricționează producția și prețurile, cu scopul obținerii de profituri mai mari decât media pieței. Printre factorii care contribuie la dizolvarea oligopolurilor se numără cei economici, cei tehnologici și cei juridici.
Politicile guvernamentale pot încuraja sau, dimpotrivă, descuraja practicile de oligopol, iar companiile din economiile mixte caută adesea aprobarea guvernului pentru a găsi modalități de a limita concurența.
De-a lungul timpului companiile producătoare de oțel, companiile petroliere, producătorii de anvelope, lanțurile de magazine alimentare și chiar operatorii de telefonie mobilă au reprezentat oligopoluri. Un oligopol poate bloca intrarea pe piață a companiilor concurente sau poate chiar crește prețurile, acest lucru fiind în dezavantajul consumatorilor.
< Vezi alți termeni bursieri
Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi zilnic informații cu privire la evenimentele care influențează piețele de capital, analize și articole de specialitate.
This will close in 0 seconds