Activitatea prin care bunurile și serviciile care sunt produse într-o țară și vândute cumpărătorilor din altă țară se numește export.
Exportul este o componentă principală a economiilor moderne, deoarece oferă oamenilor și întreprinderilor un număr mai mare de piețe de desfacere pentru bunurile lor.
Printre exporturile obișnuite se numără energia și resursele naturale, materiile prime, cum ar fi produsele alimentare sau textilele și produsele de consum finite, cum ar fi produsele electronice.
Avantajul exporturilor este faptul că pot crește vânzările și profiturile care generează noi piețe sau le dezvoltă pe cele existente și pot reprezenta o posibilitate de a obține o cotă de piață considerabilă. Mai mult de atât, companiile care exportă pe piețe externe descoperă noi practici de marketing, tehnologii noi și perspective asupra concurenței.
Un dezavantaj al exporturilor îl reprezintă posibilitatea de pierderea unei părți din control, clienții vor fi diferiți, iar preferințele lor vor fi și ele diferite.
< Vezi alți termeni bursieri
Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi zilnic informații cu privire la evenimentele care influențează piețele de capital, analize și articole de specialitate.
This will close in 0 seconds