Analiză tehnică Facebook

În anul 2004, Mark Zuckerberg împreună cu câțiva colegi de la Harvard lansează un website numit TheFacebook (actualul Facebook). În primele 24 de ore de la lansare aproximativ 1.200 de studenți și-au făcut cont, iar în decurs de o lună aproximativ jumătate din studenții de la Harvard aveau un profil.

Facebook este cea mai mare companie de social media, dar și una din cele mai valoroase companii din lume. Aceasta mai deține și Instagram, WhatsApp și Oculus, competitori direcți cumpărați cu peste 22,4 mld. dolari. În anul 2019, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 70,7 mld. dolari și un profit net de 18,5 mld. dolari.

Facebook are peste 2,5 mld. de utilizatori lunari activi și 1,5 mld. de utilizatori zilnici activi. Jumătate din utilizatorii de internet care nu folosesc Facebook în sine, trăiesc cu cineva care o face. 30% din utilizatorii de internet folosesc Facebook de mai multe ori pe zi. De asemenea, Facebook ocupă 22% din timpul petrecut de americani pe dispozitivele mobile, comparativ cu 11% pe Google search și pe Youtube (împreună). Pe rețeaua socială există peste 60 de milioane de pagini ale companiilor din întreaga lume, active.

Stiați că?

  • În 2006 Yahoo a făcut o ofertă de 1 miliard de dolari pentru a cumpăra compania Facebook. Aceștia i-au spus lui Mark Zuckerberg că va deține în continuare 25% din companie și va avea și posibilitatea de a face foarte multe lucruri cu banii primiți. Acesta a răspuns: “Nu știu ce aș putea face cu banii. Aș vrea doar să încep o altă rețea socială. Ca și cea pe care o am deja“
  • Facebook a fost listată la bursă în anul 2012, la prețul de 38 dolari/acțiune. La finalul lunii mai 2020, prețul acțiunii era de aproximativ 225 dolari/acțiune (respectiv o creștere de 492%).

Găsiți analiza tehnică a evoluției acțiunilor Facebook în secțiunea https://www.goldring.ro/analize, căutând simbolul FB

Doriți să deveniți investitor în Facebook și să profitați de evoluțiile viitoare ale acesteia?

Nimic mai simplu: https://www.goldring.ro/signup

(sursa: investing.com, www.brandwatch.com, www.businessinsider.com, en.wikipedia.org)